עליות בסיום המסחר בבורסות אירופה; מחירי הנפט זינקו

היום בווינה מתכנסות יצואניות הנפט הגדולות והחליטו על צמצום תפוקת הנפט ■ מגמה מעורבת בוול סטריט

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ד') בעליות שערים על רקע מגמה מעורבת בנעילת המסחר בבורסות אסיה. המשקיעים היו דרוכים לאורך רוב שעות היום וחיכו להתפתחויות בפסגת הנפט של אופ"ק שנפתחת היום בווינה. ההתפתחויות הגיעו לקראת סיום המסחר כשמהפסגה יצאה הודעה כי המדינות החברות באופ"ק הסכימו לצמצם את תפוקות הנפט ב-1.2 מיליון חביות ליום ולהעמיד אותה על 32.5 מיליון חביות ליום. בוול סטריט מתנהל המסחר במגמה מעורבת בהמשך לנעילה חיובית אתמול בבורסות ארה"ב.

 

הזהב השחור חזר לקדמת הבמה בשווקים הפיננסים בשבוע האחרון בעוד המשקיעים ממתינים בדריכות לראות האם יצואניות הנפט הגדולות יגיעו להסכמות בכל הנוגע להקפאת התפוקה או בתרחיש הטוב יותר לצמצום מכסות הנפט, בפסגת אופ"ק שנפתחת היום. בימים האחרונים התגברו הספקולציות לפיהן מעצמות הנפט לא יצליחו לגבש הסכם, בייחוד לאחר ששר הנפט הסעודי אמר כי מחירי הנפט יתאזנו מעצמם במהלך 2017 גם אם היצואניות  לא יגיעו להסכמה. החוזים על הנפט עולים היום, לאחר שאתמול במסחר בוול סטריט ירדו עד כ-4%.

מניות האנרגיה באסיה בלטו לשלילה. נציין את סאנטוס האוסטרלית וכן את Oil Search שירדו עד כ-2.5%. ביפן חברת האנרגיה Japan Petroleum ריכזה עניין ובדרום קוריאה זוהי חברת S-Oil יורה מעל 1%.