הקונגרס אישר: יהודק שת"פ בביטחון סייבר בין ארה"ב לישראל

שתי הצעות חוק חדשות "ינצלו את מאגרי המומחיות בשתי המדינות לקידום מדעי הסייבר" ■ אחד מהחוקים יצור תכנית למענקים למיזמי מו"פ משותפים בין חברות ישראליות ואמריקאיות

מתקפת סייבר/צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
מתקפת סייבר/צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

בית-הנבחרים בוושינגטון אישר אתמול (ג'), ברוב גדול, שתי הצעות חוק להידוק שיתוף הפעולה במחקרי ביטחון סייבר בין ארה"ב לישראל.

"הצעת החוק לחיזוק שיתוף הפעולה בביטחון סייבר בין ארה"ב לישראל 2016" תיצור תכנית מענקים למיזמי מו"פ משותפים לזיהוי איומים ברשת והדיפתם. מענקים יינתנו למיזמים משותפים של חברות אמריקאיות-ישראליות, של גופים שלא למטרות רווח, של מוסדות אקדמאים או של גופים ממשלתיים בשתי המדינות. מענקים יינתנו רק לפרוייקטים שלא ייחשבו מסווגים בארה"ב או בישראל. התכנית תפקע שבע שנים לאחר כניסת החוק לתוקף.

"הצעת החוק לשותפות במחקרים מתקדמים בין ארה"ב לישראל 2016" מרחיבה תכנית מו"פ אמריקאית-ישראלית שמנהלים המשרד לביטחון המולדת בארה"ב והמשרד לביטחון פנים בישראל. התכנית הזו נועדה לקדם מוצרים חדשים במעבר דרך "עמק המוות", כלומר בין שלב המחקר הראשוני לבין יישום מסחרי מוצלח של המוצרים. הצעת החוק החדשה תכניס מחקרי ביטחון סייבר לצבר המחקרים של התכנית.

היזמים של שתי הצעות החוק הם צירי בית-הנבחרים ג'ים לנגווין, דמוקרט מרוד-איילנד, וג'ון רדקליף, רפובליקאי מטקסאס. הם השיקו את יזמת החקיקה בעקבות ביקור של משלחת מחוקקים אמריקאים בישראל במאי, שבו נדונו אתגרי סייבר שעימם מתמודדות ישראל וארה"ב.

"ארה"ב וישראל הן היצואניות המובילות של טכנולוגיות לביטחון סייבר", אמר לנגווין, המחוקק הדמוקרטי הבכיר בוועדת בית-הנבחרים לביטחון המולדת. "הצעות החוק שלנו ינצלו את מאגרי המומחיות בשתי המדינות לקידום מדעי סייבר... ביטחון ברשת הוא האתגר הביטחוני הראשון במעלה בדורנו ופיתוח אמצעים חדשניים כדי להתמודד עם הבעיה מחייב שת"פ עם בעלות ברית קרובות כישראל".