מגמה מעורבת בנעילה בוול סטריט; הנפט זינק בכ-8%

המסחר באירופה הסתיים בעליות ■ פסגת אופ"ק נפתחה היום בוינה והחברות בארגון הגיעו להסכמות על צמצום התפוקות ■ ספר הבז': צמיחה מתונה בארה"ב

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ד') במגמה מעורבת, על רקע הזינוק במחירי הנפט. המסחר באירופה הסתיים במגמה חיובית, והמסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה מעורבת, לאחר נעילה חיובית אמש בוול סטריט.  

 

מחיר הזהב השחור זינק בכ-8% לאחר שארגון אופ"ק הודיע על הסכם לקיצוץ תפוקות של 1.2 מיליון חביות ביום כך שהארגון יפיק מידי יום 32.5 מיליון חביות.

התנודתיות במחירי הנפט  בזמן האחרון נבעה מהפסימיות בשווקים ומחוסר האמונה כי מעצמות הנפט יצליחו לגבש הסכם, בייחוד לאחר ששר הנפט הסעודי בתחילת השבוע אמר כי מחירי הנפט יתאזנו מעצמם במהלך 2017 גם אם היצואניות לא יגיעו להסכמה, אך כל אלה נותרו בגדר ספקולציות בלבד לאחר שהארגון הודיע היום, כאמור, על הסכם לקיצוץ התפוקות.

בגזרת המאקרו פורסם ספר הבז', הדוח שמפרסם הפד ובוחן את ההתפתחויות הכלכליות ב-12 המחוזות שלו בחודשיים האחרונים. מהנתונים עולה כי בחודשיים האחרונים לא היו דרמות בכלכלה האמריקאית ולמעשה מדובר בצמיחה נמוכה שמשקפת חולשה של הכלכלה. מוקדם יותר פורסם מדד הליבה למחירי הצרכן, שנותר על כנו ברמה של 0.1% לפי הציפיות.

פורסמו גם נתוני ההוצאות האישיות לחודש אוקטובר, שהיו צפויים לרשום עלייה של 0.5% אולם הסתפקו בעלייה של 0.3% בלבד. פורסם נתון מכירות הבתים הקיימים לחודש נובמבר. על פי הצפי אמור היה לרשום עלייה של 0.3% במכירות, לאחר שרשם עלייה של 1.5% בחודש אוקטובר, אולם בשורה התחתונה נרשמה עלייה של 0.1% בלבד.

מלאי הנפט בארה"ב רשמו ירידה מפתיעה של 900 אלף חביות בעוד הציפיות היו לעלייה של 700 אלף חביות. נזכיר כי בשבוע שעבר הצפי היה לעלייה של 300 אלף חביות, אולם הנתון הסופי היה ירידה של מיליון ו-300 אלף חביות.

לפני תום עונת הדוחות, Royal Bank of Canada  ואמריקן איגל דיווחו לפני פתיחת המסחר.  Guess,Pure Storage ובוקס צפויים לדווח לאחר הנעילה.

מניית יצרנית מצלמות האקסטרים גו-פרו עלתה בכ-3% לאחר שהחברה הודיעה על צמצום מצבת כוח האדם ב-15%. נציין כי גו-פרו סובלת מתחרות עזה בשוק מצלמות האקסטרים ולמרות שהמוצר שלה נחשב לדומיננטי בשוק, נראה כי היא הגיעה למיצוי הפוטנציאל שלה, מה שמביא אותה לחפש אפיקי צמיחה נוספים.