כחלון: הפיצוי לנפגעי השריפה יגדל

לאחר הפרסום אמש בחדשות 2 הודיעו במשרד האוצר כי הושג סיכום בינם לבין חברות הביטוח ■ על פי הסיכום החברות ישלימו את התשלומים שתספק המדינה לנפגעי השריפה עד לגובה הפוליסה הפרטית עליה שילמו

משה כחלון, שר האוצר (צילום: תמר מצפי)
משה כחלון, שר האוצר (צילום: תמר מצפי)

שר האוצר, משה כחלון, סגן שר האוצר, יצחק כהן ומנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, הגיעו היום (ד') לסיכום עם חברות הביטוח בדבר פיצוי לנפגעי גל השריפות. על פי הסיכום, קיבלו על עצמן חברות הביטוח לשלם את הפער שבין התשלום ששילם מס רכוש בעד התכולה, לבין תשלומי הביטוח על פי הפוליסה של המבוטחים בחברות הביטוח.

משמעות ההחלטה היא שחברות הביטוח ישלימו את תשלומי הפיצויים לנפגעי השריפה מקרן מס רכוש עד לגובה הפוליסה הפרטית עליה שילמו. בפועל, לאחר שמס רכוש יקבע את גובה הפיצוי, יוכל דורש הפיצוי לפנות לחברת הביטוח לה שילם במשך השנים והחברה תשלים את הפער בין מה שקיבל ממס רכוש לגובה הפוליסה עליה שילם.

"אני מודה למנהלי ובעלי חברות הביטוח שהתגייסו בשעה קשה עם הרבה רצון טוב לסייע למבוטחים שלהם ולכלל אזרחי ישראל", כתב שר האוצר משה כחלון. "בשבוע שעבר מדינת ישראל התמודדה עם אסון בסדרי גודל שלא הכרנו בעבר במספר מוקדים. עד סוף השבוע נסיים את הטיפול בשלל התיקים כולל שמאים, מס רכוש ומהנדסים. רוב התושבים כבר קיבלו את המקדמה בסך 2,500 שקל לנפש. כל אחד מהאזרחים יודע היום שהוא הולך לקבל פיצוי ושהוא לא יישאר בלי מענה".

"החברות שיושבות כאן לקחו על עצמן לממן את ההפרש בין הכיסוי של קרן מסר רכוש לבין כיסוי הפוליסה", הוסיף שר האוצר כחלון. "ההתגייסות של חברות הביטוח וסף הרגישות שהן הפגינו פשוט מעוררות כבוד וזאת הזדמנות להודות להן".

נציבות הכבאות: "בשלושה ישובים טרם נקבע רשמית שמדובר בהצתה"

רשות המסים פרסמה אתמול את רשימת היישובים שתושביהם יקבלו פיצויים על הנזק שנגרם בשל השריפות שפרצו - לאחר שקבעו כי מדובר בהצתות ככל הנראה על רקע לאומני. אך בנציבות הכבאות ובמשטרה טענו כי לגבי חלק מהיישובים שברשימת רשות המסים - שלושה מהם - טרם נקבע באופן רשמי כי אכן מדובר בהצתה.

ברשימה שפירסמה אתמול רשות המסים נכללו גם גילון, טלמון וחיפה, כמקומות בהן הצתה גרמה לשריפה. אך כעת, עולה מבדיקה כי בנציבות הכבאות וההצלה לא הועברה עדיין חוות דעת סופית ורשמית שמתייחסת לשלושה.

בנציבות מעריכים כי בעניין הישובים גילון וטלמון, בסופו של דבר אכן תהיה קביעה כי מדובר בהצתה, אך הבעיה שהעיקרית מתמקדת כעת בשריפה בחיפה. אמנם ישנם מספר ממצאים המעלים חשד שהשריפה הגדולה החלה בעקבות הצתות בכמה מוקדים, החקירה מורכבת ורחוקה מסיום. גורם בכיר שמעורב בחקירה אמר היום שהדילמה גדולה, וייתכן אפילו שבסופו של דבר לא יהיה ניתן לקבוע אף פעם בצורה רשמית את סיבת השריפה.