מהפועלים לבינלאומי: אירית איזקסון תמונה ליו"ר הבינלאומי

איזקסון שנחשבת למקורבת לשרי אריסון הודיעה על התפטרותה מדירקטוריון בנק הפועלים

אירית איזקסון / צלם: תמר מצפי
אירית איזקסון / צלם: תמר מצפי

מבנק הפועלים לבנק הבינלאומי: אירית איזקסון, המכהנת כיום כדירקטורית בבנק הפועלים תמונה ליו"ר הבנק הבינלאומי. הבנק הודיע הערב כי בעלי השליטה בבנק (צדיק בינו) הודיעו על כוונתם להציע איזקסון כדירקטורית ולהציע לדירקטוריון למנותה כיו"ר דירקטוריון הבנק. המינוי כפוף לדיון ולאישור דירקטוריון הבנק וכן לאישור בנק ישראל. במקביל הודיע בנק הפועלים כי איזקסון תסיים את תפקידה בבנק.

איזקסון אמורה להחליף בתפקיד את רוני חזקיהו, שהודיע באחרונה על כוונתו לעזוב את הבנק בכדי להתמנות לחשב הכללי במשרד האוצר. לאיזקסון, המקורבת לבעלת השליטה בבנק הפועלים שרי אריסון, ניסיון רב במערכת הבנקאית, היא עבדה במשך 17 שנים בבנק לאומי, ביניהם בתפקיד ראש סקטור בחטיבה העסקית. כמו כן היא מכהנת כדירקטורית בבנק הפועלים, וכן כיהנה בתקופה מסוימת גם כיו"ר חברת כרטיסי האשראי של הבנק ישראכרט. בשלב מסוים בנק ישראל אילץ אותה לבחור בין שני התפקידים, ובהחלטה לא טריוויאלית העדיפה איזקסון את תפקיד הדירקטורית, וויתרה על חבילת השכר הנדיבה בישראכרט.

ההחלטה למנות את איזקסון ליו"ר הבנק הבינלאומי מגיעה יום אחד בלבד לאחר מינוי יו"ר חדש גם בבנק הפועלים. לתפקיד יו"ר הפועלים מונה עודד ערן, המכהן כדירקטור בבנק, והוא יחליף בסוף השנה את יאיר סרוסי.