קוקו עובדיה ירכוש ממצלאוי מגרש ב-63 מיליון שקל

כשליש מהתמורה תועבר לחברת נצבא, שהעמידה בחודש יוני השנה הלוואה של 20 מיליון שקל למצלאוי, שכנגדה שועבד הנכס באזור הבורסה ברמת גן

סמיר מצלאווי וקוקו עובדיה / צילומים: איל יצהר
סמיר מצלאווי וקוקו עובדיה / צילומים: איל יצהר

חברת הנדל"ן המקרטעת מצלאוי מוכרת את הזכויות שלה במגרש ברחוב החילזון שבמתחם הבורסה בר"ג ב-63 מיליון שקל.

ל"גלובס" נודע כי הרוכש הוא איש העסקים קוקו עובדיה, בעלי רשת תחנות הדלק "מיקה". בכפוף לתנאים שנקבעו בהסכם בין הצדדים, יעביר עובדיה סכום של 30 מיליון שקל עד ל-12 בדצמבר, כש-20.7 מיליון שקל - כשליש מהתמורה - תועבר לחברת הנדל"ן המניב נצבא, שנתנה בחודש יוני השנה הלוואה בהיקף של 20 מיליון שקל למצלאוי, שכנגדה שועבד הנכס ברמת גן. עוד 9.3 מיליון שקל יועברו למצלאוי ו-5.1 מיליון שקל ישולמו לרשות המסים (תשלום מע"מ).

את יתרת הסכום, 33 מיליון שקל, יעביר עובדיה למצלאוי בתוך 30 יום לאחר התקיימות התנאים הקבועים בהסכם המכר. בין היתר, קבלת אישור שר הפנים, קבלת אישור עקרוני של עיריית רמת גן להעברת זכויות הבעלות, ואישור תב"ע על הקרקע, שעליה מקדמת מצלאוי תוכנית בנייה של מגדל משרדים בשטח בנוי של קרוב ל-22 אלף מ"ר. חלקה של מצלאוי בפרויקט עומד על 88%.

קוקו עובדיה נחשב לאחד האנשים החזקים במשק הדלק. את דרכו החל כנהג מכלית שכיר, אולם במהרה רכש משאית משלו והחל לטפס מעלה. ב-1984 הקים את סוכנות הדלק שהייתה בסיס פעילותו, אך את עיקר הונו, הנאמד במאות מיליוני שקלים, עשה מאספקת דלקים לרשות הפלסטינית בשנות ה-90, שבהן לפי פרסומי עבר היה מקורב לבכיר הרשות דאז ג'יבריל רג'וב. במשך 12 שנים החזיקה חברה שבבעלותו, יחד עם דור אנרגיה (גלגולה הקודם של דור אלון), בזיכיון לאספקת דלקים לשטחי הרשות. הזיכיון הסתיים ב-2006 ובתחילת העשור הפסיק גם למכור דלקים לרצועת עזה.

את הרוכשים ייצגו משרד עורכי דין צחובוי, קריבושיי-סודרי. את מצלוואי ייצג עורך דין אילן כהן.

הפסדי מצלאוי הוכפלו ברבעון

במקביל להודעה על העסקה ברמת גן דיווחה היום מצלאוי-ס על הכפלת הפסדיה שהסתכמו ב-13 מיליון שקל ברבעון השלישי, בעת שהכנסותיה הצטמקו ב-71% ל-13.3 מיליון שקל בלבד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה ההפסד קפץ ל-41.6 מיליון שקל. הונה העצמי של מצלאוי עמד בסוף הרבעון על 84.3 מיליון שקל בלבד מתוך מאזן בהיקף של 743 מיליון שקל.

העסקה מעניקה אוויר לנשימה למצלאוי, שחווה קשיים עסקיים בשנתיים האחרונות. מצלאוי, הנסחרת בשווי של 78 מיליון שקל, עוסקת בייזום והקמת פרויקטים למגורים, קבלנות בנייה ונדל"ן מניב. מצבה הפיננסי בשנים האחרונות מאתגר, בלשון המעטה, ובעקבות כך חתם הבעלים סמיר מצלאוי בתחילת השנה על הסכם להכנסת המשקיע אליהו קנפלר.

קנפלר אמור להזרים לחברה כ-44 מיליון שקל בסך הכל (מהם הוזרמו כבר 30 מיליון שקל) ולהחזיק ב-45% ממניות מצלאוי, בדומה להחזקות המייסד ובעל השליטה, סמיר מצלאוי, המכהן כמנכ"ל החברה. כיום מחזיק קנפלר 28.5% מהמניות ואילו מצלאוי מחזיק 54.2%.