כוח להמונים: הבעיה ההולכת ומחריפה של עולם הגאדג'טים

דאגתם לעצמכם לגאדג'טים מפנקים? עכשיו אתם צריכים להטעין אותם

עולם המכשירים הניידים ניצב כיום בפני "פקק בצנרת". מצד אחת טכנולוגיית הצ'יפים והתקשורת מאפשרת לספק מוצרים זעירים, ניידים וזולים, עם יכולות תקשורת ועיבוד נתונים מדהימות. מצד שני טכנולוגיית הסוללות מתקדמת בקצב הרבה יותר איטי ונתקלת בלא מעט קשיים של נפח, מחיר לצרכן וחוסר יציבות כימית ופיזיקלית. עקב כך מגיעים היום לשוק מוצרים שהמצוידים במקורות כוח, שמציעים את המינימום ההכרחי. הפיתרון הוא טעינתם ממקורות חיצוניים.

לטעון את השעון בשטח

"שעונים חכמים" הם פריט אופנתי אבל השימושיות שלהם מוגבלת בשל חיי הסוללה הקצרים. זוהי סוגיה במיוחד למשתמשים "כבדים" ביישומים זוללי חשמל של השעון (משחקים, תקשורת וכו') ועבור מטיילים ששוהים בשטח ואינם מזדמנים לסביבה של שקע טעינה. פתרון חדשני לבעיה מתחילות להציע כיום מספר חברות בדמות מטענים אלחוטיים ניידים - כרגע בעיקר עבור השעון החכם של אפל.

מוצר אחד, מבית חברת KANEX טוען את השעון בשיטת השראה אלקטרו-מגנטית, בדומה למטען הקיר של אפל. הטעינה מתבצעת על ידי הנחת השעון על משטח ההטענה ללא צורך בחיבור פיזי. כתחליף לרשת החשמל מצויד המטען הקטן בסוללת ליתיום עצמאית בהספק של 4,000 מילי-אמפר, שיכולה לטעון את השעון במלואו עד שש פעמים. במקביל ניתן להשתמש במטען הנייד כדי לטעון "בשטח" גם טלפונים מסוג אייפון באמצעות כבל מתאים.

המוצר השני, שהושק בתחילת החודש על ידי בלקין מכונה מטען VALET. הוא פועל על עיקרון דומה אבל גדול יותר פיזית ומגיע עם קיבולת של 6,700 מיליאמפר. גם הוא מכיל משטח טעינה אלחוטי לשעון של אפל בתוספת יציאות USB רגילות ומיקרו לטעינה כללית של מכשירים חיצוניים. שני המוצרים עולים בארה"ב מחיר זהה - 99 דולר.

לחמם את הלחמניות

ההתמכרות לסמארטפון הפכה למכה גלובלית, שמאיימת לפגוע בכל קשר חברתי ובכל אירוע משפחתי. אפשר לנסות להיאבק בתופעה או פשוט להשלים איתה ולתרגם אותה לכסף. זה כנראה ההיגיון מאחורי המוצר הדו-תכליתי החדש של מותג האפייה האמריקני "סיסטר שוברט", שידוע בזכות הלחמניות החצי-אפויות שלו.

תכליתו העיקרית של המוצר היא לשמש כסלסלת חימום למרכז שולחן הסעודה, ששומרת על חומן של הלחמניות, שיצאו מהתנור. אולם אותו מקור כוח משמש בו זמנית גם לטעינה של עד חמישה סמארטפונים בו זמנית, באמצעות חיבורי USB.

לנפנף בעושר חדש

"נובורישיות" היא לא בהכרח מילה מגונה, במיוחד אם עבדתם קשה כדי להשיג את העושר החדש שלכם והרווחתם את הזכות לנפנף בו. ואם כבר לנפנף אז למה לא במטען שולחני לאייפון, שנראה כמו מטיל זהב ואף מצופה בזהב 24 קראט בתהליך מיוחד? זה, פחות או יותר, המהות של שקע העגינה החדש "לוקס" מבית חברת BRIKK, שמתמחה בשילוב מתכות יקרות ואבני חן במוצרי צריכה שימושיים.

המטען של החברה, שיוצא לקראת עונת החגים, טוען באמצעות שקע החשמל או באמצעות חיבור למחשב ומסוגל לסנכרן נתונים במקביל. הוא כולל גם רמקולים זעירים מובנים וחיבור לרמקול חיצוני, שמאפשרים להשתמש במוצר כעמדה מוזיקלית לשולחן המשרד או לחדר השינה. המחיר באמזון כ-495 דולר ובאותו מחיר אפשר למצוא מוצר דומה, שמצופה בפלטינה. החברה מציעה גם אייפון עם כיסוי זהב ורוד 18 קראט (כ-8,000 דולר) ועוד.

להגן על הטלפון בחוכמה

מגינים חיצוניים ("סקין") לסמארטפון, שכוללים בתוכם סוללה מובנית, הם פיתרון די נפוץ כיום להארכת חיי הסוללה ללא צורך בטעינה. אולם המוצר של חברת i-blades אמור להפוך את התהליך כולו לחכם יותר. מדובר במגן "חכם" לטלפון, שכולל בתוכו מיקרו-מעבד עצמאי שיוצר ממשק בין הטלפון לבין מודולים חיצוניים עם פונקציות שונות, שמוצמדים אליו.

המודול הנפוץ ביותר מסוגל להכפיל את משך חיי הסוללה של הטלפון ובנוסף להוסיף 64 ג'יגה של זיכרון מובנה ועוד 128 ג'יגה באמצעות שקע לכרטיס זיכרון חיצוני, שמובנה לתוך המודול. את המודולים השטוחים ניתן גם "להערים" זה על זה כדי להגדיל בצורה משמעותית את אורך חיי הסוללה, מבלי להוסיף הרבה משקל. לחלופין מציעה החברה גם מודול "איכות סביבה" שכולל בתוכו חיישן איכות אוויר, חיישן לחץ ברומטרי וחיישן לחות, שמתממשק עם הטלפון. מחיר המעטפת כ-99 דולר ומחיר כל מודול כ-40 דולר. כרגע המוצר מתאים רק לגלקסי S6 ו-S7.