ירידות בסיום המסחר בבורסות אירופה; "השווקים בהמתנה"

מגמה מעורבת בארה"ב בהמשך למגמה אתמול ■ היום יפורסמו נתוני שוק העבודה בארה"ב לחודש נובמבר, שיעור האבטלה צפוי להישאר ברמה של 4.9% וצפויה תוספת של 175 אלף מקומות עבודה

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

בורסות אירופה סגרו היום (ו') במגמה שלילית, לאחר סגירה מעורבת בניו יורק אתמול. מגמה מעורבת נרשמת במסחר בארה"ב לאחר פרסום נתוני שוק העבודה לחודש נובמבר.

 

בסך הכל נתוני המקרו האמריקאית טובים אך המשקיעים עדיין נמצאים בחוסר וודאות סביב המדיניות הכלכלית של טראמפ. 

כלכלני מחלקת המחקר של בנק אגוד מתייחסים בסקירתם השבועית למשאל העם באיטליה על אישור רפורמות חוקתיות במדינה, כשברקע אמירתו של ראש ממשלת איטליה, מתאו רנצי, כי יתפטר מתפקידו אם ייכשל במשאל. באגוד אומרים כי "במידה ותוצאות משאל העם באיטליה יהיו נגד הרפורמות הן עשויות להשפיע לשלילה על שער האירו".

באסיה הסתיים המסחר בירידות שערים.

 

הנפט נמשיך היום לרכז עניין לאחר ראלי בן יומיים. ששלשום הודיעו חברות קרטל אופ"ק על הסכם לקיצוץ תפוקות של 1.2 מיליון חביות ביום - כך שכלל היצרניות החברות בארגון יפיקו מידי יום 32.5 מיליון חביות בלבד.

בצרפת הודיע אתמול הנשיא המכהן פרנסואה הולנד, כי לא יתמודד על כהונה נוספת בבחירות לנשיאות. מהלכו של הולנד קובע תקדים, שכן זו היא הפעם הראשונה זה עשורים שנשיא מכהן לא מבקש להתמודד על כהונה נוספת. "אני מודע היום לסיכון שהליכה בדרך שלא תצבור מספיק תמיכה, ולכן החלטתי שלא אהיה מועמד בבחירות לנשיאות".

"בחודשים הקרובים, המחויבות היחידה שלי היא להמשיך ולהוביל את המדינה", אמר הולנד והוסיף: "מה שעומד על הכף הוא לא אדם ספציפי, אלא עתידה של המדינה. הדבר היחיד שמעניין אותי הוא האינטרס העליון של המדינה, שאותה שירתתי בלב שלם במשך ארבע שנים וחצי". הוא התייחס ל"אתגר שבתקופה שבפתח", ואמר: "אני לא יכול לפתור את משבר הפיצול בשמאל".

בדרום קוריאה התפרסם היום נתון מעודכן לפיו הצמיחה ברבעון השלישי השנה עמדה על 0.6% לעומת נתון קודם של גידול ה-GDP בשיעור של  0.7%.