Airbnb מתכופפת: הסירה את התביעה שהגישה נגד ניו יורק

שירות השכרת החדרים הגיש את התביעה בעקבות חוק שעשוי לטענתו לפגוע בעסקיו בעיר ■ התביעה הוסרה במסגרת פשרה שלפיה החוק ייאכף רק על המשכירים שעוברים על החוק ולא על Airbnb עצמה

הלוגו של Airbnb / צילום: בלומברג
הלוגו של Airbnb / צילום: בלומברג

Airbnb נכנעה לדרישות המחוקקים בנוגע לפעילותה בעיר ניו יורק, השוק הגדול ביותר של החברה בארה"ב, והסכימה למשוך תביעה שהגישה נגד חוק חדש במדינה, שלטענת החברה עלול לפגוע בעסקיה. 

 Airbnb, שירות השכרת החדרים לטווח קצר, משכה אתמול (ו') את התביעה שהגישה לפני חודשיים נגד העיר ניו יורק. התביעה באה נגד חוק של מדינת ניו יורק שעליו חתם מושל המדינה, אנדרו קואומו, באוקטובר, שלפיו יוטלו קנסות בהיקף של עד 7,500 דולר על רישום לא חוקי של נכס בפלטפורמת השכרה כמו Airbnb.

החברה טענה שהקנסות הגדולים עלולים להרתיע משכירים ולפגוע בהכנסות שלה בעיר ניו יורק. המשכירים בניו יורק ייצרו כ-1 מיליארד דולר הכנסות בשנה שעברה, והחברה לקחה לעצמה נתח מסכום זה בעמלות.

כאמור, אתמול הסכימה החברה להסיר את התביעה כל עוד העיר ניו יורק תאכוף את החוק החדש אך ורק על המשכירים, ולא תקנוס את Airbnb עצמה. ההסדר ייכנס לתוקף ביום שני.

ההסכם מהווה ניצחון למתנגדי Airbnb. החברה והרשויות בניו יורק נאבקות זה שנים סביב שאלת החוקיות של השכרה לטווח קצר באמצעות הפלטפורמה, והיחסים ביניהם ידעו עליות ומורדות.

מאז 2010, השכרת דירה שלמה ב-Airbnb לתקופה של פחות מ-30 יום איננה חוקית בניו יורק. באוקטובר הודיעה Airbnb כי היא מוכנה לנקוט צעדים נגד יחידים בניו יורק שמשכירים בתים רבים, ובכך נכנעה ללחץ מצד פוליטיקאים וקבוצות למען זכויות דיירים, שטענו שהחברה מקשה על מציאת דיור במחירים סבירים בעיר. 

"זהו סיבוב פרסה מדהים מצדה של Airbnb, שמכירה בבירור בכך שהייתה זו תביעה פזיזה ונמהרת", אמרה אתמול על ההסדר לינדה רוזנטל, חברה בבית המחוקקים שכתבה את החוק אשר לו התנגדה Airbnb.

Airbnb הודיעה כי ההסדר הנו "צעד ממשי קדימה למען המשכירים שלנו". 

Airbnb נאבקת ברשויות מקומיות ברחבי העולם, שמתנגדות להשפעה שיש לשירות השכרת החדרים על תחום השיפוט המוניציפלי שלהן. ערים כמו ניו אורלינס, אמסטרדם ומיאמי ביץ' עוקבות בדריכות אחר המקרה של ניו יורק.

"אני מצפה שהעירייה תיגש כעת לביצוע האכיפה החשובה של החוק נגד מפירי החוק הסדרתיים באתר, שהופכים אכסנה בת-השגה למלונות בלתי חוקיים", אמרה רוזנטל. "זהו ניצחון לכל הצדדים".