בנק ירושלים חותך מחיר יעד לטבע - אך טוען כי מצבה טוב

האנליסט יונתן קרייזמן מפחית מחיר יעד למניית החברה ל-52 דולר מ-75 דולר, אך טוען כי לטבע יש כיום יותר "ציפורים ביד מאשר על העץ" לעומת השפל של לפני שלוש שנים

ארז ויגודמן - מנכ"ל ונשיא טבע / צילום: תמר מצפי
ארז ויגודמן - מנכ"ל ונשיא טבע / צילום: תמר מצפי

מניית טבע  נפלה בעשרות אחוזים בשנה האחרונה, והיא נמצאת ברמתה הנמוכה ביותר מזה כ-3 שנים, והיום (א') בוחר יונתן קרייזמן אנליסט הפארמה במחלקת המחקר של בנק ירושלים ברוקראז' לחתוך את מחיר היעד למניה בחדות, מ-75 דולר ל-52 דולר, תוך שימור המלצת "תשואת יתר". עדיין, מדובר בפרמיה משמעותית על מחיר השוק הנוכחי.

תחת הכותרת "כבר היינו בסרט הזה, המצב לא פשוט אבל הפעם טבע שווה יותר ממכפיל 7" מסביר קרייזמן כי גם מתחרותיה של טבע נסחרות במכפילי שפל, אשר משקפים יותר מכל את אובדן אמון השוק. עם זאת, טבע תלויה כעת במימוש הזדמנויות שכבר בידיה, ביניהן אינטגרציה של אלרגן והצלחה עם התרופות למיגרנה, הנטינגטון ודיסקנזיה.

"עם חזרתה של המניה לאחור עולה שוב השאלה - מה טבע צריכה לעשות ובכלל מה סיכוייה לצאת מהבור גם הפעם? על אף אי-הוודאות סביב פקיעת הקופקסון, להערכתנו טבע יש כיום יותר 'ציפורים ביד מאשר על העץ' לעומת השפל של לפני שלוש שנים", כותב קרייזמן.

קרייזמן מוסיף ומסביר כי מכאן והלאה הרבה תלוי בגורמים חיצוניים שאינם בידיים של טבע. טבע תלויה בפסיקת ביהמ"ש בנוגע למשפט על הקופקסון, מדיניות ה-FDA במתן אישור גנרי בהחלטת סנדוז, שותפתה של מומנטה, שבהתאם לנסיבות תחליט בחודשים הקרובים האם להשיק קופקסון גנרי בסיכון. תחזיות השוק לגבי מומנטה משקפות כניסה של קופקסון גנרי ברבעון השלישי של 2017. יחד עם זאת הציפייה היא לפגיעה המשמעותית יותר בתחילת 2018. "נציין כי דחייה אפשרית של הגנריקה אל מעבר לחצי הראשון של 2018 תיחשב להצלחה ותגרור להערכתנו תגובה חיובית במניה", נכתב.

"בשונה מ-2013 נראה שהפעם יש לטבע פייפ-ליין אמיתי. טבע ביצעה בשנתיים האחרונות שתי רכישות משמעותיות של לבריס (מגרנה) האוספקס (הנטינגטון ודיסקנזיה). בעוד שהניסויים הקליניים הציגו יעילות דומה לשל המתחרה Xenazine, השיפור במדדי דיכאון, חרדה, אינסומניה ועייפות מהווה לדעתנו אינדיקציה מבטיחה. אנו צופים מכירות ראשונות ב-2018 ופוטנציאל שיא של 850 מיליון דולר עבור הנטינגטון ותחילת מכירות ב-2019 ופוטנציאל שיא של 550 מיליון דולר עבור ההתוויה לדיסקנזיה", כותב קרייזמן.