האם בקרוב הסמארטפון יחסום את עצמו כאשר אתם נוהגים?

האם משרד התחבורה האמריקאי בדרך לחייב את יצרניות הטלפונים הסלולריים ליצירת מצב נהיגה, בדומה למצב טיסה? ■ מסמך חדש שפורסם ע"י הרשות הלאומית לבטיחות בארה"ב מבקש לצמצמם את הסחות הדעת לנהג

חדשות הרכב, נהגת מסמסת בנהיגה / צילום: שאטרסטוק
חדשות הרכב, נהגת מסמסת בנהיגה / צילום: שאטרסטוק

האם משרד התחבורה האמריקאי בדרך לחייב את יצרניות הטלפונים הסלולריים ליצירת מצב נהיגה, בדומה למצב טיסה? אולי מוקדם מדי להגיד זאת בפה מלא, אך הכיוון בהחלט ברור.

במסמך אשר פרסמו ברשות הלאומית לבטיחות, ה-N.H.T.S.A מוצעים קווי יסוד וולנטריים שנועדו לעודד מפתחי אמצעים אלקטרוניים, שיעצבו מוצרים שיורידו את הפוטנציאל להסחת דעת אצל הנהג.

אנשי הארגון מציינים כי הממשק של אותו אמצעי אלקטרוני צריך להיות פשוט ונוח ככל הניתן, ולתת אפשרות של חיבור הטלפון הסלולרי למערכת הבידור-מידע של כלי הרכב, בכדי למנוע ככל האפשר הסחות דעת והעברת שימת הלב של הנהג מהכביש אל הסלולרי. הם מציינים כי עדיף היה אם כמה מהאופציות של הטלפון לא היו מתאפשרות להפעלה בעת נהיגה, אך הם אינם מציינים לאלו מהם הם מתכוונים. רשתות חברתיות, מיילים וכדומה.

באתר אוטובלוג האמריקאי מחדדים ואומרים כי לעת עתה מסמך זה אינו מחייב את יצרניות הרכב והטלפונים הסלולריים. אלא שמסמך דומה של אותה רשות מלפני כשלוש שנים, שעסק בהסחות דעת של מערכות הבידור-מידע בכלי הרכב, תרם לכך שבחלק גדול ממערכות אלו, לא ניתן להקליד את הכתובת למערכת הניווט הלווינית, בעת שכלי הרכב בנסיעה. כך שאולי היום ובו תחייב הממשלה האמריקאית שיהיה בטלפון שלנו מצב נהיגה, הוא לא כזה רחוק.