לא תאמינו למה בזק עיכבה השקת שירותים חדשים

השקת שירות טלפוניה מתקדם מבוסס IP עוכב, לאחר שבבזק הבינו כי הדבר יסתור את טענותיה למשרד התקשורת, לפיהן לא ניתן לפתח שירותים על המתגים המתיישנים שלה

בחודשים האחרונים עמלו בחטיבת השיווק של בזק, יחד עם אנשי הפיתוח בחטיבת ההנדסה, על פיתוחם של שירותי טלפוניה מתקדמים מבוססי IP. השירותים הגיעו לבשלות ורגע לפני השקתם עיכבה החברה את ההשקה. ל"גלובס" נודע כי הסיבה לעיכוב נעוצה בחשש של בזק כי השקת השירותים תיראה כאילו ניתן לפתח שירותים חדשים על מתגי החברה, ותוכיח כי הטענות של בזק עצמה על כך שהמתגים הגיעו לסיום חייהם ולא ניתן לפתח שירותים נוספים על גביהם, יותר אינן נכונות.

נזכיר, כי במסגרת מלחמתה של בזק בחובה שהוטלה עליה לספק שירותי טלפוניה בסיטונאות, טענה החברה (לאחר שכל הטענות המקצועיות שהעלתה לא התקבלו), כי המתגים שברשותה נמצאים כבר בסוף חייהם וכי לא ניתן לפתח עליהם שירותים חדשים, ובכלל זה שירותי טלפוניה סיטונאיים.

משרד התקשורת בראשותו של מנכ"ל המשרד דאז אבי ברגר, דחה את טענות החברה מכל וכל וראה בהן תרגיל לא מחוכם לעיכוב התחרות. בינתיים כזכור התחלף מנכ"ל המשרד, והמנכ"ל החדש שלמה פילבר דווקא קיבל את טענת בזק, וכבר לפני כשנה וחצי אמר, כולל בתגובת המדינה לבג"ץ, כי הוא חותר לפתרון זמני חליפי, שיספק פתרון מיידי עד אשר בזק תוכל להיערך להשקת שירותי הטלפוניה הסיטונאיים.

בשורה התחתונה, נכון להיום, בחלוף למעלה משנה וחצי מאז שבזק נדרשה להשיק את השירותים - לא הושק דבר.

בינתיים בבזק התסכול בחטיבת השיווק הלך וגדל. סמנכ"ל השיווק החדש של החברה גיל רוזן נדרש לפרוע צ'ק גדול ולהציג שירותים חדשניים ומחוללי הכנסות כפי שהתחייב ממינויו. נכון להיום, שנה לאחר כניסתו לתפקיד, ולאחר התחייבויות מפורשות שלו ושל מנכ"לית החברה סטלה הנדלר, כי החברה תשיק בקרוב שירותים חדשניים שיניבו הכנסות משמעותיות ויפצו על השחיקה בשירותים המסורתיים, לא קרה הרבה.

בשנה האחרונה בזק הוציאה מיליונים רבים על קמפיין הבית החכם שלה, ומסע הפרסום היקר שלה, במסגרתו גידי גוב שב וחוזר על האפשרות לכבות את המזגן מרחוק, הוא לא יותר מאשר בדיחה עצובה.

לאור זאת, ובשל הלחץ הגובר, פיתחו בחטיבת השיווק של בזק שירותי טלפונייה חכמים. מקורות בחטיבת השיווק של החברה אומרים כי בפיתוח השירותים הושקעו חודשי עבודה רבים, וכי החברה נערכה כבר להשקה. לאור כל זאת, אין זה פלא כי רמת התסכול בשיווק של בזק הרקיעה שחקים כאשר הוחלט בחברה על עיכוב בהשקת השירות.

נראה כי בזק מוכנה לשלם מחירים כבדים ולעכב פיתוח מוצרים ושירותים, ובלבד שלא להסתכן בכך שתוטל עליה החובה לספק שירותי טלפוניה סיטונאיים.

תגובת בזק: "לבזק יש שירותים ומוצרים רבים בתחום הטלפוניה, הן בעולם העסקי והן בעולם הפרטי והשקתם מתבצעת על פי צרכי החברה. אין כל קשר בין שירותים אלו למתווה השוק הסיטונאי בתחום הטלפוניה".