נעילה מעורבת בבורסה; טבע נפלה ב-4.9% במחזור מסחר גדול

השווקים הגיבו אתמול באדישות למשאל העם באיטליה ולהתפטרות רה"מ רנצי; הדאו ג'ונס העפיל לשיא ■ טבע: מנכ"ל החטיבה הגנרית, שיזם את רכישת אקטביס, פורש

בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר
בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ג') במגמה מעורבת על רקע מגמה דומה בבורסות אירופה ובוול סטריט. בשווקים, לעת עתה, מתעלמים מתוצאות משאל העם באיטליה ומתבוסתו של ראש הממשלה האיטלקי מתאו רנצי. 

 

כאמור, ראש ממשלת איטליה רנצי ספג תבוסה במשאל העם שנערך אתמול, כאשר קרוב ל-60% מהמצביעים אמרו "לא" לרפורמות החוקתיות שהוא יזם. מייד לאחר תוצאות המשאל רנצי הודיע על התפטרותו וכעת הכדור עובר לידי הנשיא שצריך להחליט אם מנות ממשלה טכנוקרטית זמנית או להכריז על בחירות כלליות.

השווקים הגיבו אתמול באדישות כמעט מוחלטת לתוצאות משאל העם, שהובילו למעשה לחוסר ודאות פוליטי באיטליה וגוש האירו, כאשר מדד הדאו ג'ונס סגר בשיא חדש. למרות אדישות המשקיעים, בשוק מעריכים כי אחת המפלגות הפופוליסטיות באיטליה (כגון מפלגת חמשת הכוכבים) שתומכות בהיפרדות מהאיחוד האירופי, תעלה לשלטון ותערער את היציבות באירופה.

קרנות הנאמנות ספגו בחודש נובמבר פדיונות כבדים בהיקף של כ-2.2 מיליארד שקל, בעיקר בקטגוריות הקרנות המסורתיות וקרנות האג"ח הממשלתיות. זאת, ככל הנראה על רקע ההערכות כי הפד יעלה את הריבית בפגישה הבאה (שתתקיים ב-14 בדצמבר) ונהירת המשקיעים משוק האג"ח הממשלתיות לשוק המניות הגואה.

טלטלה בטבע : מנכ"ל החטיבה הגנרית של החברה סיגורדור אולפסון התפטר מתפקידו, וזאת 4 חודשים בלבד לאחר השלמת עסקת הענק לרכישת החטיבה הגנרית של אלרגן, מהלך אותו הוא יזם והוביל. טבע הודיעה כי דיפנקר בהאטצ'רג'י יחליף את אולפסון בתפקידו. 

חברת נכסים ובניין  החליטה למכור כ-14% ממניות החברה הבת גב ים  שברשותה לגופים מוסדיים, בתמורה שתסתכם לכ-390 מיליון שקל. נכסים ובניין מחזיקה כיום ב-69% מגב ים ובעקבות המכירה תרד לאחזקה של כ-55% בחברה הבת.

מניות הבנקים, בעיקר לאומי  ופועלים , רשמו אתמול עליות חדות וממשיכות לרכז עניין על רקע הסנטימנט החיובי בסקטור הפיננסים והבנקאות העולמי.

מניות הסלולר,  פרטנר  וסלקום , המשיכו לבלוט על רקע חשיפת גלובס השבוע לפיה חברת אלקו  מתעניינת ברכישת גולן טלקום. היום אישרה אלקו את חשיפת גלובס.