טלטלה בטבע: מנכ"ל החטיבה הגנרית פורש מתפקידו

סיגורדור אולפסון הודיע על פרישתו כ-4 חודשים לאחר השלמת עסקת הענק לרכישת החטיבה הגנרית של אלרגן, מהלך שהוא יזם והוביל ■ דיפנקר בהאטצ'רג'י יחליף את אולפסון בתפקידו עד סוף הרבעון הראשון של 2017

טלטלה בטבע: נשיא ומנכ"ל החטיבה הגנרית של החברה, סיגורדור אולפסון, הודיע על פרישתו כשנתיים וחצי בלבד לאחר שמונה לתפקיד וכ-4 חודשים לאחר השלמת עסקת הענק לרכישת החטיבה הגנרית של אלרגן, מהלך שהוא יזם והוביל. טבע  הודיעה אתמול (ב') כי דיפנקר בהאטצ'רג'י יחליף את אולפסון בתפקידו עד סוף הרבעון הראשון של 2017.

"אני גאה בהתקדמות המשמעותית שעשינו מאז שהצטרפתי לטבע להובלת קבוצת התרופות הגנריות הגלובלית," אמר אולפסון. "אני מאמין כי טבע כיום היא החברה הגנרית הממוצבת באופן הטוב ביותר בכל הנוגע לנוכחות בשוק, יכולות ייצור וצבר מוצרים בפיתוח. אני מודה על תמיכת הצוות המוכשר בטבע ומחויב להבטיח מעבר חלק אל תוך 2017.

בתחילת אוגוסט, נזכיר, טבע השלימה את רכישת אקטביס, החטיבה הגנרית של אלרגן תמורת כ-33 מיליארד דולר ועוד 100 מיליון מניות טבע. המטרה המרכזית של רכישת אקטביס הייתה ליצור גיוון רחב יותר של פורטפוליו המוצרים הגנריים של החברה ולהגדיל את תזרים המזומנים שלה. אולפסון, שהוביל את העסקה, הכיר היטב את עסקי אקטביס - הוא כיהן בעבר כנשיא אקטביס והיה אחראי על עסקי הגנריקה הגלובליים וה-OTC בחברה. 

דיפנקר בהאטצ'רג'י מכהן מאז אפריל 2013 כנשיא ומנכ"ל החטיבה הגנרית של טבע באירופה, לאחר שב-2009 הצטרף לחברה כמנכ"ל טבע בריטניה. לפני שהצטרף לטבע הוא כיהן 15 שנה בחברת Bausch + Lomb במגוון תפקידים בכירים, כולל סמנכ"ל מסחר הן באירופה והן באזור אסיה פסיפיק, וכנשיא אזור אסיה פסיפיק. לפני כן הוא מילא תפקידים שונים בנסטלה ובבנק אוף אמריקה. 

מניית טבע ננעלה אתמול בוול סטריט בעליות אך ירדה בכ-3.5% במסחר המאוחר. מתחילת השנה איבדה מניית החברה כ-45%, וזאת בין היתר על רקע חולשה בסקטור התרופות וכן לאחר שפורסם כי הרשויות בארה"ב בודקות חשד לפיו טבע מעורבת בפרשת תיאום מחירים.

גלעד אלפר, אנליסט בכיר באקסלנס ברוקראז', התייחס להתפטרות המפתיעה של אולפסון וסבור כי "ההתפתחות האחרונה בטבע מעוררת דאגה כי קשה להאמין שראש החטיבה הגנרית של טבע עוזב ממש לפני שהמצב משתפר. זה לאו דווקא אומר שהמצב הולך להתדרדר, אבל כאמור, טוב יותר בקרוב, כנראה לא יהיה".

אלפר מציין עוד כי "יש לזכור שאולפסון, ראש החטיבה המתפטר, היה מהאדריכלים של הרכישה הגדולה של אקטביס והוא זה שבנה את האסטרטגיה מבסיס לחטיבה הזו שהיא עיקר החברה. יש גם לזכור שהסיכויים להשקת גרסה גנרית לקופקסון 40 מ"ג עלו בחודשים האחרונים, מה שהופכים את הביצועים של החטיבה הגנרית לאפילו יותר קריטיים עבור טבע".