ח"כ סתיו שפיר: ממשלה שלמה נטרפת על 40 משפחות בעמונה

"הייתי שמחה לראות את הממשלה הזו פעם אחת נטרפת ככה סביב ניסיון למצוא פתרון ליותר מ-200 אלף המשפחות שחיות בעוני. שכחתם 8 מיליון אזרחים"

סתיו שפיר / צילום: איליה מלניקוב
סתיו שפיר / צילום: איליה מלניקוב

חברת הכנסת סתיו שפיר מהמחנה הציוני התראיינה הבוקר (ג') לתוכנית "אורלי וגיא"  ומתחה ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה בעניין עמונה. "הייתי מאוד מאוד שמחה לראות את הממשלה הזו פעם אחת נטרפת ככה סביב ניסיון למצוא פתרון ליותר מ-200 אלף המשפחות שחיות בעוני ושאין להן דיור ציבורי ואין להן שום אופק לקורת-גג", אמרה ח"כ שפיר. "פעם אחת, פעם אחת תעשו משהו לטובת הציבור הרחב באמת, לטובת משפחות עניות בישראל, לטובת מעמד הביניים. ממשלה שלמה נטרפת לטובת 40 משפחות בעמונה ושוכחת לחלוטין 8 מיליון אזרחים. זו פשוט בושה. כן, את כל המדינה אתם שוכחים ומשרתים קומץ קטן ושולי, ואלים ועבריין". 

ח"כ שפיר הוסיפה: "שמעתי אתמול את שר החינוך והתביישתי. העובדה ששר החינוך וראש הממשלה לא מסתכלים לתושבי עמונה בעיניים ואומרים להם: אנחנו קוראים לכם, למנהיגים שלכם, אתם לא תפעילו אלימות נגד חיילי צה"ל.

"שמעתי את תמר נזרי מעמונה מתראיינת לגלי צה"ל, משווה את חיילי צה"ל לחיילי היטלר. שאל אותה ניב רסקין בגל"צ: האם את מוכנה לקרוא לתושבי עמונה לא לפעול באלימות נגד החיילים? והיא אומרת לו: אני לא יכולה לקרוא להם לעשות דבר כזה, אני רוצה לראות את התמונות הכי כואבות שיש.

"יושבים אנשים, שעברו על החוק, שהממשלה דואגת להם כאילו הם האנשים הכי חשובים במדינה - והם מאיימים על חיילי צה"ל?! והממשלה הזאת פשוט שותקת? מסתכלת על זה? מעודדת את זה? שר החינוך מעודד את זה? זה שר החינוך בישראל? זו שרת משפטים? זה ראש ממשלה? לא אכפת להם שאנשים עוברים על החוק ומאיימים על החיילים? באמת!"