סטארט-אפ הפינטק Lemonade גייס תוך שנה 60 מיליון דולר

הודיעה אתמול כי השלימה גיוס של 34 מיליון דולר ■ Lemonade מפעילה אתר אינטרנט ואפליקציית סלולר לפי מודל P2P שבהם ניתן לרכוש ביטוח, בתור התחלה לשוכרי ובעלי דירות

הוכחה נוספת לעד כמה תעשיית הפינטק הופכת להיות אטרקטיבית ניתן לראות בסך הגיוס שהשלימה מאז הקמתה חברת הפינטק הישראלית Lemonade. זו הודיעה אתמול (ב') כי השלימה גיוס של 34 מיליון דולר (סבב B), וכי מאז הקמתה השלימה גיוס כולל של 60 מיליון דולר.

החריג במקרה של Lemonade הוא העובדה שהחברה יצאה לדרכה רק בשנה שעברה, ואת גיוס הסיד (הגיוס הראשוני) השלימה לפני פחות משנה. כלומר, 60 מיליון דולר הופקדו בחשבון העו"ש שלה תוך כשנה, ונתון זה כנראה מעיד יותר מכל על ההבטחה הגלומה בה.

עמלה קבועה

ומה בדיוק עושה Lemonade? החברה מפעילה אתר אינטרנט ואפליקציית סלולר לפי מודל P2P (כלומר Peer To Peer, צרכן לצרכן) שבהם ניתן לרכוש ביטוח, בתור התחלה לשוכרי ובעלי דירות. הפתרון עובד בצורת בוט (Bot, תוכנה המדמה שיחת ועידה באינטרנט) ודרך טכנולוגיה של למידת מכונה.

החברה מציינת בהודעתה כי לבוט יש אפשרות להעביר כסף בגין תביעת הביטוח וזאת ללא התערבות אנוש. "כך נוצרת חוויית הגשת תביעה מהירה, פשוטה ונעימה", נכתב בהודעה.

החברה השלימה את הגיוס לעיל חודשיים וחצי, אחרי שקיבלה אישור לפעול בניו יורק כחברת ביטוח, ובימים אלה היא מחכה לקבלת אישור דומה בקליפורניה. החברה גובה עמלה קבועה בגין פוליסות הביטוח שהיא מעניקה, 35 דולר לחודש לבעל דירה ו-5 דולר במקרה של שוכר דירה.

"התגובות מהצרכנים היו מדהימות. זו כנראה הפעם הראשונה שבה אנשים צייצו ברשתות חברתיות על עד כמה חוויית ביטוח יכולה להיות נעימה!", טוען בהודעת החברה מנכ"ל ואחד משני מייסדי החברה, דניאל שרייבר.

מבדיקת "גלובס" עולה כי מתחילת נובמבר ועד כה נודע על סך גיוס של 300 מיליון דולר של חברות טק ישראליות. 2016, נזכיר, היא כבר שנת שיא במובן זה.