ירידות בסיום המסחר בבורסה; מיילן ירדה ב-3%

טבע ריכזה עניין על רקע הפרישה המפתיעה של מנכ"ל החטיבה הגנרית ■ עליות בבורסות אירופה; יציבות בוול סטריט

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

הבורסה בת"א סגרה היום (ד') בירידות שערים, כשמניות הפארמה ריכזו עניין. הבורסות באירופה נסחרות בעליות שערים ואילו המסחר בוול סטריט מתנהל ביציבות.

 


מניות הבנקאות והפיננסים המשיכו להוביל את הטון במרבית שוקי העולם. גולדמן זאקס, סיטי גרופ, בנק אוף אמריקה ומניות פיננסים נוספות זינקו מאז נבחר טראמפ לנשיאות (ב-8 בנובמבר) עד כ-30%. אתמול מניות הבנקים באיטליה ובכל גוש האירו זינקו בחדות על רקע דיווחים לפיהם הבנק האיטלקי הוותיק מונטי דה פסקי, שנושא על גבו שיעור גבוה של הלוואות "רעות" (non-performing loansׂׂ) עשוי לזכות לחבילת חילוץ בהיקף של 2 מיליארד אירו מהממשל האיטלקי, חרף חוסר הוודאות הפוליטי-כלכלי שנוצר בעקבות משאל העם.

כאמור, מלבד טבע  שחזרה מניו-יורק עם פער כמעט אפסי (לאחר שצנחה בחדות בת"א ובארה"ב) מניות הפארמה האחרות חוזרות עם פערים חיוביים, ביניהן מיילן , פריגו  ואופקו .

אז מה הפיל אתמול את מניית טבע? החברה הודיעה כי מנכ"ל החטיבה הגנרית סיגורדור אולפסון החליט לפרוש מתפקידו. אולפסון נחשב למי שיזם את עסקת הענק לרכישת אקטיבס והמשקיעים קיבלו את ההודעה בדאגה שכן אולפסון החליט לפרוש כ-4 חודשים בלבד לאחר השלמת העסקה. האמירה של נשיא ארה"ב הנבחר, דונלד טראמפ, כי בכוונתו לפעול להורדת מחירי התרופות הקרינו באופן שלילי על המסחר במניות הפארמה לקראת הסגירה.

 אלקטרה צריכה  מקבוצת אלקו החזקות  אישרה אתמול את חשיפת "גלובס" בעניין המו"מ שהיא מנהלת לרכישת חברת הסלולר גולן טלקום בסכום של כ-300-350 מיליון שקל. מניות הסלולר, סלקום  ופרטנר  צפויות להמשיך ולבלוט במסחר על רקע ההודעה.