חיזבאללה מאשים: ישראל תקפה נמל תעופה צבאי בדמשק

כלי תקשורת ערביים דיווחו כי בעקבות התקיפות אירעה סדרת פיצוצים, ופרצה שריפה גדולה בשדה התעופה הצבאי מאזה שבקרבת בירת סוריה ■ באחד הדיווחים נרמז כי מדובר במטוסי חיל האוויר הישראלי

מפה דמשק סוריה / צילום: thinkstock
מפה דמשק סוריה / צילום: thinkstock

סדרת פיצוצים אירעה הלילה בשדה התעופה הצבאי מאזה בדמשק שבסוריה. כלי תקשורת לבנוניים דיווחו כי הפיצוצים אירעו מתקיפות כלי טיס לא מזוהים, וכי שריפה גדולה פרצה במקום. שדה התעופה משמש גם את ארגון חיזבאללה להעברת נשק.

באחד הדיווחים נטען כי ברשתות החברתיות הועלתה סברה כי מדובר במטוסי חיל האוויר הישראלי, אולם אין כל אימות לכך ממקור אחר.

שכונת אל-מאזה נמצאת בדרום-מערב עיר הבירה הסורית. שדה התעופה מאזה היה נחשב למרכזי בעיר עד שנפתח נמל התעופה הבינלאומי בדמשק. עד שנות ה-2000 היה בשכונה גם בית כלא ידוע לשמצה. כיום נמצאות בשכונה אוניברסיטת דמשק ושגרירויות זרות רבות. ארמון הנשיאות של בשאר אסד שוכן על הר מאזה וצופה משם על העיר. 

ביום רביעי שעבר דווח כי מטוסים ישראליים ערכו שתי תקיפות - האחת שפגעה במחסן נשק בחטיבה 38, השייכת לדיביזיה הרביעית בצבא הסורי, שנמצא באזור א-סבורה שליד דמשק; והאחרת נגד שיירת כלי רכב השייכת לחיזבאללה בסמוך לכביש דמשק-ביירות. מאוחר יותר

באותו היום אישרה רשת הטלוויזיה הממלכתית של סוריה כי מטוסים של חיל האוויר הישראלי הם שביצעו את התקיפות. לפי הדיווח, המטוסים שיגרו שני טילים לעבר אזור הנמצא ממערב לדמשק, בעת שהיו מעל שטח לבנון.

כמה ימים לפני כן תקף חיל האוויר חוליה של ארגון "צבא חאלד בן אל-ווליד" - שלוחת ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בדרום רמת הגולן הסורית, ו-4 מחבלים נהרגו. התקיפה באה בעקבות ירי של החוליה לעבר כוח צה"ל שערך מארב בגבול.

יומיים לאחר מכן תקף כלי טיס של חיל האוויר מתקן של הארגון. מטוסי קרב הטילו פצצות במשקל של 10 טון על המתחם, ואמצעי לחימה שונים ששימשו את ארגון הטרור והיו במתקן הושמדו. מצה"ל נמסר אז כי היעד שהותקף הוא מתקן צבאי נטוש, שהיה בעבר בשימוש כוחות האו"ם. לפי ההודעה, המקום שימש את מחבלי הארגון לתקיפת כוחות צה"ל ולביסוס פעילותם בסמוך לגבול.