הודעת דראגי שלחה את בורסות אירופה לסגירה חיובית

הבנק המרכזי האירופי הודיע על הארכת תוכנית ההקלה הכמותית עד לדצמבר 2017 ■ ביפן תוקן מטה נתון התמ"ג לרבעון השלישי ■ הייצוא הסיני עלה בנובמבר, לעומת תחזיות לירידה

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ה') בעליות שערים, לאחר שהבנק המרכזי האירופי בראשות הנגיד, מריו דראגי, הודיע על החלטתו באשר לשיעור הריבית בגוש היורו - שיישאר ברמתו האפסית. בנוסף, הודיע הבנק על הארכת תוכנית ההקלה המוניטרית עד לדצמבר 2017, לפחות. החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים בעליות.

 

"ראלי טראמפ" נמשך גם אתמול בוול סטריט, כאשר מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P העפילו לשיאים חדשים, בהובלת מניות הפיננסים והבנקאות. למעשה, מאז נבחר טראמפ ב-8 בנובמבר כ-2 טריליון דולר עברו משוק האג"ח הממשלתיות לשוק המניות.

הממשלה האיטלקית ביקשה מהבנק המרכזי האירופי זמן נוסף לנסות ולפתור את הבעיות הפיננסיות של הבנק השלישי בגודלו במדינה והוותיק ביותר בעולם - מונטי דה פאסקי דה סיאנה. זאת במקביל לדיווחים אתמול לפיהם הממשלה האיטלקית עשויה לספק בקרוב לבנק חבילת חילוץ בהיקף של כ-2 מיליארד אירו, תמורת מניות הבנק.

עליות שערים נרשמו הבוקר (ה') במרבית בורסות אסיה על רקע המגמה החיובית המובהקת שחתמה אמש את המסחר בוול סטריט.

 

ביפן תוקן היום מטה נתון התמ"ג לרבעון השלישי של השנה ל-1.3% בחישוב שנתי לעומת הקריאה הקודמת של 2.2%. בשוק ציפו דווקא לעלייה ל-2.4%, והנתון, חרף העליות במדד הניקיי, התקבל באכזבה.

סוני  ריכזה עניין לאחר שהודיעה כי תשחרר לשוק בשנה הבאה 11 משחקי וידאו חדשים, ותציג גאדג'טים חדשים.

סופטבנק  המשיכה לרכז עניין לאחר שמנכ"ל החברה נבחר עם נשיא ארה"ב הנבחר טראמפ והבטיח כי סופטבנק תשקיע 50 מיליארד דולר בארה"ב.

בסין דווח כי הייצוא בחודש נובמבר רשם עלייה של 0.1% לעומת נובמבר אשתקד (במונחים דולריים), זאת לעומת נפילה של 7.3% באוקטובר, בעוד הייבוא טיפס ב-6.7% לאחר ירידה של 1.4% באוקטובר.

הנתונים הנ"ל היכו את התחזיות המוקדמות, שכן אנליסטים ציפו לירידה של 5% בייצוא וירידה של 1.3% בייבוא.

נתונים אלה מביאים את מאזן הסחר הסיני לעודף של 44.61 מיליארד דולר לאחר קריאה של 49.06 מיליארד דולר באוקטובר.

הפעילים באסיה, כעמיתיהם בעולם, מתכוננים לקראת סוף שנה "משוגעת", עם הברקזיט בבריטניה ובחירתו המפתיעה של טראמפ לנשיאות ארה"ב, עם עוד אירוע משמעותי, שנראה כי הוא עובדה מוגמרת: העלאת ריבית נוספת של הפדרל ריזרב, כבר בשבוע הבא.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]