אנרג'ין: מתחייבים להשקיע מיליארד דולר בפיתוח כריש ותנין

חברת אנרג'ין היוונית, שרכשה את מאגרי הגז כריש ותנין הודיעה כי תגיש למשרד האנרגיה תוכנית לפיתוח השדות בתוך חצי שנה ■ אתמול המליצה מועצת הנפט לאשר את העסקה, שהיקפה נאמד ב-148 מיליון דולר

אסדת קידוח אסדה נפט גז אנרגיה / צלם: טינקסטוק
אסדת קידוח אסדה נפט גז אנרגיה / צלם: טינקסטוק

חברת חיפושי הנפט והגז היוונית אנרג'ין, שרכשה את מאגרי הגז כריש ותנין מדלק ומנובל אנרג'י, הודיעה אתמול (ד') כי תגיש למשרד האנרגיה תוכנית לפיתוח השדות בתוך חצי שנה. אתמול המליצה מועצת הנפט לאשר את העסקה, שהיקפה נאמד ב-148 מיליון דולר. 

בכריש ותנין יחד יש כמות מוערכת של 68 מיליארד מ"ק (BCM). באנרג'ין אומרים כי היעד בתוכנית הפיתוח יהיה תחילת הפקה בשנת 2020, וכי עלות פיתוח השדות צפויה לעמוד על כמיליארד דולר. 

מנכ"ל ומייסד אנרג'ין, מתיאוס ריגס אמר: "אנחנו שמחים לקבל את האישור המהיר של ממשלת ישראל לעסקה. רכישת ופיתוח כריש ותנין הם צעד משמעותי לאנרג'ין, אך גם אבן דרך בפיתוח אסטרטגיית הגז של ישראל, באמצעות יצירת תחרות בשוק המקומי. אנרג'ין מחויבת להצגת תוכנית שממנה ייהנו כל הצדדים, לפיתוח ומכירת הגז, בשותפות עם ממשלת ישראל. נתחיל במשאים ומתנים עם לקוחות פוטנציאליים, ואנו בטוחים שנוכל להציע מחירים ושירות תחרותיים". 

תוכנית הפיתוח של אנרג'ין לכריש ותנין היא השלישית שהחברה מחויבת לה בשנים הקרובות. לחברה שני שדות נפט שבהם עתודות מוכחות של 25 מיליון חביות נפט ניתן להפקה. שדה אחד, אפסילון, נמצא בצפון הים האגאי, והשני, "מערב קטקולון", ממוקם במים הכלכליים של יוון במערב המדינה. סך כל ההשקעות שהחברה מתכננת בחמש השנים הקרובות, כולל בכריש ותנין, מגיע ל-1.3 מיליארד דולר.