ועד העובדים בבזק: נכריז על סכסוך עבודה בעקבות הרפורמה

ועד העובדים מסלים את המאבק בהחלטה המסתמנת לאפשר להוט להשתמש בתשתיות בזק ■ אחותו של כחלון עובדת בהוט אולם אנשיו קידמו את ההצעה למרות מניעתו מלעסוק בנושא

כאשר העניינים בחברת בזק מסתבכים, ועד העובדים נכנס לפעולה. יו"ר הוועד שלמה כפיר כינס הבוקר (ה') את ועדי העובדים לדיון לקראת הסלמת המאבק בהחלטה המסתמנת לאפשר להוט להשתמש בתשתיות בזק.

גורמים בוועד העובדים מתחו ביקורת חריפה על המעורבות של האוצר בקידום ההצעה, ואמרו כי "המרצע יצא מן השק", בהתכוונם לעובדה שאנשיו של כחלון פעלו כדי לקדם את ההצעה, למרות ששר האוצר משה כחלון מנוע מלעסוק בנושאי תקשורת בשל הסדר ניגוד העניינים שחל עליו בשל העובדה שאחותו עובדת בהוט.

בקרב הוועד אומרים כי לא יאפשרו להוט להשתמש בתשתיות בזק, וכי הדבר מנוגד להסכם הקיבוצי של העובדים, שזוכים לגיבוי של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. עוד נאמר כי לא יאפשרו לקבלנים חיצוניים של הוט או כל חברה אחרת נגישות לתשתיות בזק.

השבוע התקיים דיון שבו אישרה ועדת הכלכלה את הצעת האוצר להשתמש בתשתיות בזק במחירים גבוהים יותר מאשר פרטנר וסלקום. גורמים בוועד אמרו כי אינם מוכנים לקבל את העיקרון לפיו חברת תשתיות כמו הוט שלא עומדת בתנאי הרישיון שלה לפריסה ארצית, תקבל לפתע פתאום הקלה של מיליארדים מסיבות לא מקצועיות.