עליות בסיום המסחר באירופה, טלטלה פוליטית בדרום קוריאה

ה-ECB הודיע על הארכת תוכנית ההרחבה הכמותית ■ הפרלמנט הדרום-קוריאני הצביע להדחת הנשיאה

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ו') במגמה חיובית, בעוד המשקיעים מעכלים את הודעת ה-ECB אמש על הארכת תוכנית ההקלה הכמותית עד לדצמבר 2017. הבנק האירופי המרכזי אף הודיע כי הריבית בגוש היורו תיוותר ברמתה האפסית.

 

דיווחים שונים בבריטניה גורסים כי פקידי ממשל בממלכה יזמנו את נציגי בנק ההשקעות סיטיגרופ לחקירה, בעקבות ההתרסקות הפתאומית במחירי הליש"ט שאירעה באוקטובר. מומחים שונים העריכו דאז כי ההתרסקות נגרמה מפעילות מוטעית של אלגוריתמי מסחר.

נשיא איטליה מתייעץ עם גורמים שונים במערכת הפוליטית באשר לפעולות האפשריות לייצוב המערכת הפוליטית לאחר תוצאות משאל העם במדינה, שבו דחו המצביעים את הרפורמות שהציע ראש הממשלה רנצי.

מניות הבנקים ביבשת ריכזו עניין בעקבות הודעת הבנק המרכזי והראלי שחוו בתקופה האחרונה. נציין את דויטשה בנק , שמניותיו עלו בחדות בחודש האחרון.

הנפט  נסחר על רקע התקוות להקפאת תפוקת ייצור ע"י יצרניות הנפט שאינן חברות בארגון אופ"ק, לאחר שמדינות הקרטל הגיעו להסכמה דומה בשבועות האחרונים. רוסיה, שאינה חברה באופ"ק, אותתה כי היא מוכנה לקיצוץ בתפוקה של 300 אלף חביות ביום. גם אזרבייג'ן הודיעה כי תעלה מספר הצעות לצמצום התפוקה. מספר יצרניות ייפגשו לפסגה בוינה, אוסטריה, כדי לדון על הנושא.

המסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה מעורבת. המדדים הדרום-קוריאנים נסחרו במגמה שלילית לאחר שהפרלמנט במדינה הצביע להדחת הנשיא, פארק גון-היי בעקבות סקנדל השחיתות בו היא מעורבת.

 

מניות חברות ההימורים בסין צנחו, לאחר שפורסם כי הממשל מתכנן לאכוף במקאו הגבלה על משיכות כספים בכספומטים, עד לסכום המקביל לכ-626 דולר ביום.