לאומי שוקי הון: הביקושים בהנפקות - ביטוי להמשך התיאבון לסיכון

דודי רזניק מעריך כי שוק האג"ח הממשלתי המקומי ימשיך להניב ביצועים עודפים על פני הממשלתיות הזרות, ולכן ממליץ לשמור על חשיפה לאג"ח ממשלתי ישראלי

ירידות בבורסה (צילום: רויטרס
ירידות בבורסה (צילום: רויטרס

"השווקים יתמקדו השבוע לא בהחלטת הפד עצמה -- הנראית ברורה - העלאת ריבית, אלא בתוואי הריבית העתידי של הפד לשנים 2017/8. נראה כי פערי המרווח בין תשואות האג"ח בארה"ב לתשואות המדינות המפותחות האחרות צפויים להמשיך ולהתרחב". כותב דודי רזניק מלאומי שוקי הון.

"בישראל, כמו במרבית המדינות המפותחות האחרות, סביבת האינפלציה מצויה מזה זמן רב מתחת ליעד הרשמי. עובדה זו צפויה לאפשר לבנק ישראל עוד זמן לפני שישקול העלאות ריבית". עוד מעריך רזניק כי "נמשכת צמיחת מגזר ייצוא השירותים מישראל, השומרת על העודף בחשבון השוטף של מאזן התשלומים למרות הירידה בייצוא הסחורות. העלייה במשקל ייצוא השירותים מהווה גורם נוסף התומך בעוצמתו של השקל".

בלאומי שוקי הון ממליצים על השקעה באג"ח ממשלתי מקומי במח"מ של 4-5 שנים. "הסיכון טמון בעיקר בהשקעה בחלק הארוך של העקום לאור סיכון עליית תשואות בעולם. אנו ממליצים על השקעה ישירה במח"מ, לאור העובדה כי השקעה בחלק הבינוני של העקום נראית כמעניינת בהיבט של סיכוי - סיכון, כולל כמובן רכיב סטיית התקן".

עוד כותבים בלאומי שוקי הון בסקירה השבועית שלהם כי סביבת האינפלציה צפויה להישאר נמוכה בחודשים הקרובים ותומכת בהחזקה עודפת של הרכיב השקלי הלא צמוד. "ביחס לשוקי אג"ח ממשלתיים בעולם נראה כי השוק המקומי צפוי להפגין ביצועים עודפים ולכן יש לתת משקל יתר להשקעה בשוק האג"ח המקומי. פערי התשואה בין איגרות החוב של ממשלת ישראל בדולרים לאילו המקבילות בשקלים חזרו לרמות שיא ולכן יש מקום להגדיל החשיפה לאיגרות הדולריות".

באשר לאג"ח קונצרני, כותב דודי רזניק כי מתחילת השנה בולטת עלייה במרווח התל בונד השקלי לעומת ירידה במרווחי מדדי התל בונד 20 ו-40 צמודי המדד. ייתכן והדבר מוסבר במיעוט הנפקות צמודות מדד (למעט בנקים). "רמת הביקושים בהנפקות ממשיכה להיות גבוהה יחסית ונותנת ביטוי להמשך הגידול בתיאבון לסיכון". מסכם רזניק את סקירתו השבועית.