החברה הישראלית Life On Air גייסה 52 מיליון דולר

Life On Air פיתחה את האפליקציה Houseparty, שמאפשרת לבצע שיחת וידאו (צ'ט) מרובת משתתפים אך רק בין חברים בה ■ השלימה מאז הקמתה גיוס כולל של 70 מיליון דולר

דף הפייסבוק של Houseparty
דף הפייסבוק של Houseparty

עוד אפליקציה ישראלית יוצאת לדרך והיא ממש לוהטת, לפחות לפי המזומן שמופקד בחשבון העו"ש שלה על ידי קרנות הון סיכון: Life On Air שפיתחה את האפליקציה Houseparty גייסה 52 מיליון דולר, והשלימה מאז הקמתה גיוס כולל של 70 מיליון דולר - לא מעט עבור חברה של אפליקציה אחת.

Houseparty זו אפליקציה שמאפשרת לבצע שיחת וידאו (צ'ט) מרובת משתתפים אך רק בין חברים בה. כלומר לצ'טט ולראות במקביל עם מי אתה מצ'טט.

עבור Life On Air, אפשר להגיד שזהו פרק ב'. המוצר הראשון שלה נקרא Meerkat, אפליקציה שאפשרה שידור חי, אך כשלה לשרוד מחוץ לרשתות החברתיות דוגמת טוויטר ופייסבוק.

כשטוויטר סגרה את שעריה בפני Meerkat, היא למעשה תקעה את המסמר האחרון בארונה, ומייסדי Life On Air המציאו את Houseparty שמצויה כעת בראש רשימת ההורדות של חנות האפליקציות של אפל. האפליקציה הושקה לראשונה בתחילת השנה.

את Life On Air הקימו לפני 5 שנים שלושה ישראלים: בן רובין, אורי הרמטי ואיתי דנינו, אך חשוב לציין שהחברה, שהוקמה כתאגיד ישראלי, איבדה מעט מזהותה הישראלית בין היתר מכיוון שעיקר עובדיה יושבים בארה"ב ולא בארץ. בעלת המניות בתאגיד הישראלי היא חברה אמריקאית שנושאת שם זהה. עבור האפליקציה הקודמת שלה, Meerkat כאמור, גייסה החברה 18 מיליון דולר, ולכן עד כה גייסה 70 מיליון דולר.

לפי כתבה ב"וול סטריט ג'ורנל", Life On Air, הלהיבה את קהיליית ההון סיכון בארה"ב ולא מעט רצו להשקיע בה. לבסוף, קרן סקויה היא זו שהשקיעה את עיקר הכסף בגיוס הנוכחי, אולי מתוך תקווה כי Houseparty תהיה ה-WhatsApp הבאה - אחת מההשקעות המוצלחות של הקרן, שיש לה מוניטין של אחת שיודעת לזהות אפליקציות חברתיות מצליחות.