אירופה ננעלה בירידות; החוזים על הנפט מזנקים

החוזים על הנפט מזנקים, לאחר שסעודיה ויצואניות נפט אחרות אותתו כי הן מוכנות לקצץ את מכסות הנפט יותר ממה שנקבע בהסכם בכנס של אופ"ק בנובמבר ■ נעילה מעורבת בבורסות אסיה

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ב') בירידות שערים, על רקע חוסר הוודאות באיטליה והיזנוק החד במחירי הנפט. ברקע: המשקיעים ממתינים בדריכות להחלטת הפד בהמשך השבוע. המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה חיובית.

 

החוזים על הנפט זינקו היום בכ-5% לרמות שלא נראו מאז 2015. זאת לאחר שסעודיה ומדינות אחרות שאינן חברות בקרטל אופ"ק, כגון רוסיה ומקסיקו, אותתו כי הן תומכות בצמצום תפוקת הנפט בעוד כ-600 אלף חביות ביום. זאת בנוסף להחלטה שהתקבלה בכנס של אופ"ק בוינה בשלהי נובמבר, לצמצם את מכסות הנפט ב-1.2 מיליון חביות ביום.

לאחר ההתפטרות הדרמטית של ראש ממשלת איטליה מתאו רנצי לאחר שהעם האיטלקי דחה את היוזמות החוקתיות שהוא הציע במשאל העם, שר החוץ פאולו ג'נטילוני צפוי להחליף את רנצי.

בתוך כך, הבנק האיטלקי מונטה די פסקי דה סיינה הודיע כי הוא מתקדם בתוכנית מחזור החוב שלו, במסגרתה הוא יגייס חוב בהיקף של 5 מיליארד אירו עד סוף השנה. זאת לאחר שהבנק המרכזי האירופי דחה את בקשתו להאריך את התקופה שבה הוא ייצב את יחסי ההון שלו.

המשקיעים בעולם נושאים עיניהם אל עבר חברי ועדת השוק הפתוח של הפד, שתתכנס מחר ותודיע יום למחרת על החלטת הריבית. השווקים מתמחרים סיכוי של כמעט 100% לכך שהריבית תעלה, אך יהיה מעניין לראות האם הפד ישנה את התחזיות שלו. במקביל, המשקיעים ממתינים גם להחלטת הריבית והמדיניות המוניטארית של הבנק המרכזי היפני, כדי לראות האם הוא ממשיך בהרחבה הכמותית או יאותת על כוונתו לצמצם את ההרחבה בדומה לבנק המרכזי האירופי.

נעילה מעורבת באסיה

בורסות אסיה ננעלו היום במגמה מעורבת, על רקע נעילה חיובית בוול סטריט בסוף השבוע, נתון מאקרו שפורסם ביפן וזינוק חד במחירי הנפט. 

 

בורסות סין נסחרו בירידות חדות יחסית לאחר שרשויות הרגולציה במדינה דרשו מחברת ביטוח גדולה למתן את פעילותה בשוק המניות.

ביפן פורסם היום כי הזמנות המכונות, נתון שבודק את ההשקעות העסקיות, טיפסו בשיעור של 4.1% באוקטובר, מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על עלייה של 1.1% בלבד. עם זאת, על בסיס שנתי הזמנות המכונות נפלו בכ-5.6%.

מניות האנרגיה ביבשת נסחרו היום בעליות חדות על רקע הזינוק במחירי הנפט. נציין את ענקית האנרגיה האוסטרלית סאנטוס  וכן את חברת Oil Search . ביפן, אינפקס  ו-Japan Petroleum Exploration נסחרו במגמה חיובית.