נעילה שלילית במסחר בוול סטריט; מחיר הנפט זינק בכ-3%

אירופה ננעלה בירידות ■ סעודיה ויצואניות נפט אחרות הודיעו כי הן מוכנות לקצץ את תפוקת הנפט ביותר ממה שנקבע בהסכם של מדינות אופ"ק ■ נעילה מעורבת בבורסות אסיה

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בירידות שערים, בעוד המשקיעים בארץ ובעולם ממתינים להחלטת המדיניות המוניטארית של הפד השבוע ועל רקע זינוק במחירי הנפט. הדאו ג'ונס הגיע לשיא בפעם ה-15 מאז נבחר טראמפ לנשיא ארצות הברית בבחירות שהתקיימו בנובמבר. בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת והמסחר באסיה הסתיים במגמה דומה.

 

זירת המאקרו האמריקאית הייתה דלילה היום, והמשקיעים נשאו עיניהם אל עבר חברי ועדת השוק הפתוח של הפד (FOMC), שתתכנס מחר לפגישה בת יומיים ותודיע על החלטת הריבית. אומנם השווקים מתמחרים כעת סיכוי של קרוב ל-100% להעלאת הריבית, אך המשקיעים ימתינו לראות האם התחזיות של הפד לגבי המדיניות המוניטרית העתידית ישתנו, בייחוד לאור בחירותו של טראמפ לנשיא הבא. 

במחלקת המחקר של FXCM ישראל ציינו היום: "בשוק יעקבו לראות האם נצחונו של טראמפ, והצפי כי יקדם הרחבה פיסקאלית, ישנה את התחזית הכלכלית של הבנק ואת הרטוריקה שלו. העלאת ריבית ורטוריקה ניצית גם תחדד את הפער שבין הבנק הפדרלי ל- ECB, שכאמור הודיע על הארכת התוכנית הכמותית עד סוף 2017. ישיבת הפד תהיה למעשה אירוע הסיכון האחרון של השנה ובשבועות הקרובים אנו צפויים לראות צמצום הדרגתי בפעילות של הסוחרים לקראת חופשת חג המולד וראש השנה האזרחית". 

בשוק הסחורות, החוזים על הנפט  זינקו היום לרמות שיא של כמעט שנה, לאחר שסעודיה ויצואניות נפט אחרות שאינן חברות בקרטל אופ"ק אותתו כי הן מוכנות לקיצוץ נוסף בתפוקה בהיקף של כ-600 אלף חביות ביום. זאת בנוסף להסכם עליו חתמו יצואניות הנפט בשלהי נובמבר, במסגרתו יפחיתו את מכסות הנפט ב-1.2 מיליון חביות ביום.

מניות הפארמה הדואליות טבע , מיילן  ופריגו  שצנחו בעשרות אחוזים מתחילת השנה בין היתר על רקע חולשה בסקטור, ריכזו היום עניין לאחר שאתמול זינקו בחדות.