אס.אר. אקורד: התקבלו שומות מס לפיהן אין לקזז הפסדים לצורכי מס

מתחילת 2015 רשמה החברה של עדי צים רווח מצטבר של כ-60 מיליון שקל, מבלי לשלם מס בגינו ■ באס.אר. אקורד מאמינים כי טענותיהם יגברו על דרישת השומה

חברת אס.אר. אקורד של עדי צים דיווחה היום (ב') כי קיבלה מרשות המסים שומות מס עבור השנים 2012-2014. שומת המס מבוססת על קביעותיו של פקיד השומה, לפיהן אין להתיר קיזוז הפסדים לצורכי מס שנצברו בחברה בסך כולל של כ-85 מיליון שקל, כנגד הכנסותיה של החברה באותן שנים.

אס.אר. אקורד היא גלגולה הנוכחי של שרם פודים קלנר - בעבר אחת מחברות ההשקעה הבולטות בישראל, אשר ירדה מנכסיה עקב השקעות כושלות בתחומי הנדל"ן והטכנולוגיה, שהסבו לה הפסדים של מאות מיליוני שקלים.

צים רכש את השליטה בשלד הבורסאי של אקורד ב-2014 ויצק לתוכה פעילות של ניכיון צ'קים, תחת ההנחה שתוכל לקזז מרווחיה הפסדים שצברה בגלגולה הקודם. ואכן, מתחילת שנת 2015 ועד סוף הרבעון השלישי השנה רשמה החברה רווח נקי מצטבר של כ-60 מיליון שקל, מבלי לשלם מס בגינו. כעת, כאמור, קיבלה החברה מפקיד השומה דרישה לתשלום, אולם באס.אר. אקורד מעריכים כי החברה תצליח לבטל את ההחלטה.

"החברה קיימה התייעצות עם יועציה המשפטיים בתחום המס, ובהתבסס על הערכתם המקצועית, החברה חולקת על קביעותיו של פקיד השומה וסבורה כי יש לה טענות כבדות-משקל כנגדן, בין היתר לאור פסיקות בית המשפט העליון בנושאים דומים... החברה בדעה כי בהתאם להוראות פקודת מס הכנסה והפסיקה בנושא, יש להתיר לה את קיזוז ההפסדים כמוצהר על-ידה", נמסר בדיווח של אס.אר. אקורד לבורסה.

בחברה מדגישים כי להערכתה, ובהתבסס על הערכת הגורמים המקצועיים העוסקים בכך, "בשים לב לטענות החברה כנגד שומות המס, וכן בשים לב לסכום ההפסדים שבהם נעשה שימוש, החברה אינה צופה כי לסוגיה זו קיימת השפעה מהותית על דוחותיה הכספיים".

מתאוששת מפרשת החקירה

נזכיר כי במהלך חודש יוני השנה נערכו חיפושים במשרדי אס.אר. אקורד ובמשרדים של חברות הקשורות לצים, במסגרת חקירה כלכלית הקשורה בין השאר לחשדות בעניין הלבנת הון. במסגרת החקירה של המשטרה ורשויות המס הוטלו למשך מספר ימים מספר מגבלות על פעילות החברה, בחלק מחשבונות הבנק שלה.

החקירה טרם הסתיימה, ועדיין לא הוחלט אם להעמיד לדין את צים. אס.אר.אקורד חזרה לפעילות כמעט מלאה, כשמרבית ההגבלות שהוטלו עליה בוטלו, אולם היא עדיין מושפעת מהפרשה שטרם הסתיימה.

שווי השוק של החברה עומד כיום על 210 מיליון שקל, לאחר שמנייתה התאוששה מנפילה של יותר מ-40% ביוני עם התפוצצות הפרשה, והיא נסחרת כיום קרוב למחירה מלפני הצניחה.

צים, אגב, ניצל את הנפילה בשער המניה ובחודשים האחרונים רכש כמעט ברצף מניות של החברה בבורסה במנות קטנות (בדרך-כלל רכישות של כמה מאות או אלפי מניות בכל פעם, בסכומים של אלפי שקלים עד כמה עשרות אלפי שקלים) והגיע להחזקה של כ-83% בהון בחברה.