נעילה חיובית בבורסות אירופה; יוניקרדיט יגייס כ-13 מיליארד א'

נעילה מעורבת בבורסות אסיה ■ עליות שערים בוול סטריט ■ מחר הודעת הריבית של הפדרל ריזרב ■ יוניקרדיט, הבנק הגדול באיטליה, יגייס 13 מיליארד אירו ויקצץ 14 אלף משרות ב-2017

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') בעליות שערים, בהובלת הבורסה באיטליה. זאת בעוד שהמסחר בוול סטריט מתנהל במגמה חיובית. 

בשוקי אירופה, כמו בכל העולם, ממתינים לישיבת הפדרל ריזרב שתסתיים מחר ולהודעת המדיניות המוניטרית, כאשר ההערכה היא כי קיימים סיכויים גבוהים מאוד שהפד יעלה ריבית מחר, לראשונה מזה כשנה.

מחירי הנפט זינקו אמש ב-3% לרמות שיא של כמעט שנה, אך היום הם יורדים במסחר במזרח. הזינוק, על רקע הדיווחים לקיצוץ עולמי בתפוקת הנפט. 

בזירת המאקרו פורסם היום כי האינפלציה בבריטניה עלתה בנובמבר לרמה של 1.2% בקצב שנתי, הרמה הגבוהה ביותר מאז אוקטובר 2014. זאת לעומת 0.9% בחודש אוקטובר וצפי בשוק לעלייה לרמה של 1.1%.  בהמשך, יפורסמו נתוני האבטלה בגוש האירו.

באיטליה, פאולו ג'נטילוני מונה לראשות הממשלה במקום מתאו רנצי שהתפטר בעקבות תוצאות משאל העם. ג'נטילוני הודיע כי יותיר את מרבית השרים שמינה רנצי בתפקידם. בתוך כך, הנציבות האירופית הודיעה אתמול כי היא מוכנה לדון בכל האפשרויות שיובילו לפתרון משבר הבנקאות באיטליה.

יוניקרדיט , הבנק הגדול ביותר באיטליה הודיע היום כי בכוונתו לגייס הון בהיקף של 13 מיליארד אירו ברבעון הראשון של 2017, ככל הנראה באמצעות הנפקת מניות. במקביל הוא יקצץ כ-11% מכוח האדם שלו או כ-14,000 משרות. הצעדים של הבנק נועדו כדי להגדיל את הרווחיות שלו, להתמודד עם שיעור ההלוואות ה"רעות" שברשותו ולשפר את יחסי ההון, בהתאם לדרישות הבנק המרכזי האירופי.

בורסות אסיה ננעלו היום (ג') במגמה מעורבת עם נטייה לעליות.

 

בסין פורסם היום כי התפוקה התעשייתית בנובמבר עלתה ב-6.2%, לאחר עלייה של 6.1% בחודש שעבר ולעומת התחזיות לעלייה מתונה יותר של 6%. 

המכירות הקמעונאיות הסיניות זינקו 10.8% בנובמבר לאחר עלייה של 10% באוקטובר ולעומת הצפי לעלייה של 10.3%.