חברת החשמל מזהירה: צפי לנזקים והפרעות ברשת החשמל

החברה מסרה כי "אין אפס הפרעות ונזקים ברשת החשמל", וכי בשל רוחות חזקות, גשמים, ברד וצפי לשלג בצפון, יש צפי לנזקים ברשת החשמל ולהפרעות באספקה - וזאת על אף ההיערכות הנרחבת

עובד חברת החשמל / צילום: תמר מצפי
עובד חברת החשמל / צילום: תמר מצפי

חברת החשמל מזהירה היום (ג') מנזקים והפרעות לרשת החשמל כתוצאה ממזג האוויר הסוער. החברה מודיעה כי צוותי העבודה בשטח ערוכים לטיפול בכל הפרעה באספקת החשמל שעלולה להתרחש, אך מדגישים כי "אין אפס הפרעות ונזקים ברשת החשמל" וכי בשל רוחות חזקות, גשמים וברד, וצפי לשלג בצפון, יש צפי לנזקים ברשת החשמל ולהפרעות באספקה וזאת על אף ההיערכות הנרחבת. הרוחות העזות עלולות לגרום לקריסת עצים, פגיעת ענפים וחפצים שונים ברשתות החשמל ולגרימת נזק.

לדברי החברה, תודלקו ומוכנים לניוד למעלה מ-200 גנרטורים, במות הרמה ומנופים, נמשכות סריקות קווים ועבודות גיזום, מוקדי השירות 103 יפעלו במתכונת מתוגברת ויעברו לטפל רק בנזקים והפרעות, על-פי צורך.

בחברת החשמל שבים וקוראים לציבור לשמור על כללי בטיחות בסיסיים:

• אין לגעת בחוטי חשמל קרועים עקב סכנת התחשמלות - ולדווח על כך מידית למרכז השירות 103 או למוקד משטרת ישראל 100, או באמצעות האפליקציה של חברת החשמל בטלפון הסלולרי או בעמוד הפייסבוק של חברת החשמל.

• בחברת החשמל מבקשים מהציבור להסיר ולפנות מגגות או ממרפסות חפצים העלולים לעוף בעקבות משבי הרוח החזקים ולפגוע במעופם בקווי חשמל סמוכים.

• אם מבחינים בעצים או עמודים שאינם יציבים ועלולים ליפול, או ענפים שעלולים לגעת בחוטי חשמל, יש להודיע למוקד העירוני 106 או למרכזי השירות 103 של חברת החשמל.