נעילה חיובית בוול סטריט; הדאו ג'ונס קרוב לרף 20 אלף נק'

חברי ה-FOMC של הפדרל ריזרב התכנסו היום, ומחר תודיע יו"ר הפד, ג'נט ילן, על החלטת הריבית ■ אפל תשקיע בקרן של סופטבנק? ■ רשמית: מנכ"ל אקסון מונה למזכיר המדינה

הבורסה נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג
הבורסה נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות שערים, בעוד שמדד הדאו ג'ונס התקרב לרמת שיא של 20 אלף נקודות. המסחר בבורסות אירופה ננעל בעליות, ובורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת. 

 

זירת המאקרו האמריקאית לא הייתה גדושה גם היום, והמשקיעים נושאים עיניהם אל עבר חברי ועדת השוק הפתוח של הפד (FOMC), שמתכנסים היום לפגישה בת יומיים. מחר תודיע יו"ר הפד, ג'נט ילן, על החלטת הריבית. אומנם השווקים מתמחרים כעת סיכוי של קרוב ל-100% להעלאת הריבית, אך המשקיעים ימתינו לראות האם התחזיות של הפד לגבי המדיניות המוניטרית העתידית ישתנו, בייחוד לאור בחירתו של טראמפ לנשיא הבא.

מחירי הנפט  נסחרו ביציבות, על רקע הדיווחים לקיצוץ עולמי בתפוקת הנפט והדרישה הגוברת במזרח. נזכיר כי סעודיה ויצואניות נפט אחרות שאינן חברות בקרטל אופ"ק אותתו כי הן מוכנות לקיצוץ נוסף בתפוקה בהיקף של כ-600 אלף חביות ביום. זאת בנוסף להסכם עליו חתמו יצואניות הנפט בשלהי נובמבר, במסגרתו יפחיתו את מכסות הנפט ב-1.2 מיליון חביות ביום. 

לפי דיווחים בארה"ב, אפל  שוקלת להשקיע בקרן הטכנולוגיה שתנוהל ע"י סופטבנק  היפני. הקרן, שהיקף ההשקעות בה צפוי להסתכם בכ-100 מיליארד דולר, תשקיע בטכנולוגיות חדשניות, בין היתר בתחומי הבינה המלאכותית והאינטרנט של הדברים (IOT). לפי הפרסומים, אפל תשקיע בקרן כמיליארד דולר.

אמזון   צפויה להודיע על השקת שירות הסטרימינג אמזון פריים בהודו, שם יפגוש השירות בתחרות מצד נטפליקס ופלטפורמות צפייה מקומיות.

מניות הטכנולוגיה הגדולות ריכזו עניין חיובי במסחר, ביניהן: מייקרוסופט , סיילספורס , טוויטר  ו-פייסבוק .

הנשיא הנבחר של ארה"ב, דונלד טראמפ, הודיע היום על מינויו של רקס טילרסון, מנכ"ל אקסון מוביל , חברת האנרגיה הגדולה בעולם, כשר החוץ בממשלו. המינוי טעון אישור הסנאט, ויש הערכות כי מועמדותו של טילרסון תיתקל שם בהתנגדות עזה, לא רק מצד הסנטורים הדמוקרטים, כצפוי, אלא גם מצד סנטורים רפובליקאים שאינם רואים בעין יפה את קשריו ההדוקים של טילרסון עם ולדימיר פוטין.

לאחר משבר משאל העם באיטליה שהוביל להתפטרותו של מתאו רנצי, מונה פאולו ג'נטילוני לראשות הממשלה במקום רנצי.

עונת הדוחות בסיומה, והיום צפויות לדווח ABM Inds, Heico ונורדסון, כולן לאחר הנעילה.