לקראת הריבית בארה"ב: ירידות שערים בסיום המסחר באירופה

ירידות מתונות בארה"ב ■ דריכות בשווקים לקראת החלטת הריבית של הפד: האם הוא ירמוז על עלייה בקצב העלאות הריבית ב-2017?

בורסות אסיה / צילום: רויטרס
בורסות אסיה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה סגרו היום (ד') בירידות, והמסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה מעורבת, בהתאם למגמה בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט ולאחר שאתמול חתמו הבורסות בארה"ב יום נוסף של עליות. האירוע המרכזי היום בשווקים: החלטת הריבית והמדיניות המוניטארית של הפד.

 

הדאו ג'ונס המשיך לדהור אתמול במסגרת הראלי שזכה לכינוי "אפקט טראמפ", וקרוב עתה לרף ה-20 אלף נקודות. כעת המשקיעים ממתינים בדריכות להחלטת הריבית של הפד הערב. בעוד העלאת הריבית נתפסת בשווקים כעובדה מוגמרת, המשקיעים ינסו לקרוא בין השורות בהודעת הפד ולחפש רמזים בכל הנוגע למדיניות העתידית של הבנק המרכזי האמריקאי. האם הפד ירמוז על הגברת קצב הריסון המוניטארי בשנה הקרובה בשל הצפי לעלייה בלחצים האינפלציונים? 

מדד סנטימנט העסקים ביפן עלה ברבעון הרביעי בפעם הראשונה מזה שנה וחצי, כך לפי נתונים שפרסם היום הבנק המרכזי היפני. מדד טאנקן של בנק המרכזי הראה כי סנטימנט העסקים בקרב חברות יצרניות גדולות עלה לרמה של מעל 10 נקודות ב-3 החודשים האחרונים, לעומת 6 נקודות ברבעון הקודם. מספר חיובי במדד מציין כי אחוז העסקים שהשתתפו בסקר וטענו כי התנאים העסקיים טובים, עולה על אלה שטענו כי המצב העסקי אינו טוב.

החוזים על הנפט נסחרים היום בירידות של יותר מ-1%, לאחר פרסום נתונים של איגוד הנפט האמריקאי שהצביעו על עלייה בכמות המלאים.

באוסטרליה מניות חברת ההימורים  Tatts זינקו בחדות לאחר שהחברות  Macquarie Group ו-KKR הציעו לרכוש אותה תמורת 5.5 מיליארד דולר אמריקאי.