"התנגדות המדינה לעליית התאגיד בינואר: באי-סבירות קיצונית"

ח"כ כבל, עו"ד יניב ועמותת "הצלחה" השיבו היום לתגובת המדינה לבג"ץ לפיה בכוונתה לשנות את החוק כך שהתאגיד יוכל לעלות לאוויר רק בסוף אפריל

איתן כבל / צילום: יונתן בלום
איתן כבל / צילום: יונתן בלום

ח"כ איתן כבל, עו"ד אלדד יניב ועמותת "הצלחה" הגישו היום לבג"ץ את תשובתם לתגובת המדינה בעניין עלייתו לשידור של תאגיד השידור הציבורי כבר ב-1 בינואר.

כזכור, לפני יומיים השיבה המדינה לבג"ץ כי בכוונתה לשנות את החוק שמאפשר לתאגיד לעלות לשידור כבר בינואר (לאחר קבלת אישור משרי האוצר והתקשרות), כך שהתאגיד יוכל לעלות לשידור רק בתאריך המאוחר ביותר שננקב בתיקון המקורי לחוק - ה-30 באפריל.

כעת משיבים העותרים לבג"ץ, באמצעות עורכי הדין יובל יועז ואלעד מן, וטוענים כי תשובת המדינה מוכיחה כי סירובם של שרי האוצר והתקשורת לאפשר את עליית התאגיד לאוויר בינואר הוא "סירוב שאינו כדין, הנגוע באי-סבירות קיצונית".

עוד הם מזהירים כי למרות שהמדינה הצהירה בתשובתה כי היא מתעתדת לשנות את החוק הקיים רק בנקודה אחת, הנוגעת לתאריך העלייה לאוויר, בפועל עלולים להתבצע תיקונים נוספים בחוק ש"יפגעו בעצמאות השידור הציבורי ויטילו מנגנוני פיקוח פוליטי על מינוי הנהלת התאגיד, על גיוס כוח אדם עיתונאי ועל תוכן השידורים".

לאור כל זאת, העותרים חוזרים על פנייתם המקורית להוציא צו ביניים שימנע מהמדינה לשנות את חוק השידור הציבורי בעת הנוכחית, ולקיים דיון דחוף בנושא בבג"ץ.