יציבות בסיום המסחר בבורסה; מניות הנדל"ן איבדו יותר מ-2%

מגמה מעורבת בבורסות אירופה; פתיחה חיובית בוול סטריט ■ כצפוי: הפדרל ריזרב העלה אמש את הריבית בארה"ב, שנה בדיוק לאחר ההעלאה הקודמת, וכעת שיעור הריבית עומד על הטווח שבין 0.5% ל-0.75%

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה המקומית הסתיים היום (ה') כמעט ללא שינוי כשברקע המגמה השלילית שחתמה אמש את המסחר בוול סטריט, לאחר שהפדרל ריזרב העלה אמש, כצפוי, את הריבית בארה"ב. כעת נסחרות בורסות אירופה במגמה מעורבת, בעוד החוזים העתידיים מאותתים על יציבות בניו יורק.

 

כאמור, הפד העלה אמש את הריבית, לטווח שבין 0.5% ל-0.75% שנה בדיוק לאחר ההעלאה הראשונה שקטעה רצף חסר תקדים של ריבית שפל בארה"ב, זאת בעקבות המשבר הפיננסי הקשה שפרץ בשלהי העשור הקודם.

בהודעה שצורפה להחלטה, נכתב כי הבנק המרכזי מעריך כי צפויה התחזקות נוספת של שוק העבודה בשנה הבאה ומכיוון שלא צפויים לחצים אינפלציוניים ניתן יהיה להגביר את קצב העלאות הריבית ל-3 העלאות בשנה לעומת התחזית הקודמת שדיברה על 2 העלאות ריבית.

בנוסף, הפד מעלה מעט את תחזית הצמיחה, עם הערכה כי התמ"ג האמריקאי יצמח השנה ב-1.9% לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 1.8%, וצמיחה של 2.1% בשנה הבאה.

עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות נאמנות מאפסילון, ציין היום כי "הודעת הריבית אתמול היוותה למעשה שלב נוסף במאבק הכוחות בין הפד לממשל טראמפ. התחזית של הפד לפיה הריבית תועלה שלוש פעמים במהלך 2017 משמשת כאיתות לטראמפ לנהוג במדיניות פיסקלית שקולה ולא פזרנית. יש לשים לב שלצד התחזית המפתיעה לגבי הריבית, הפד כמעט ולא שינה את תחזיות הצמיחה והאינפלציה. אם תחזיות אלו אינן משתנות, מדוע אם כך עלתה התחזית למספר העלאות הריבית ?

 

"במקביל, המשך התחזקותו של הדולר תפגע בסופו ביצוא האמריקאי ותתמוך דווקא ביצואניות האירופאיות והיפניות. כך, שמעבר לתחזית האגרסיבית של הפד נראה שמסתתרת מדיניות מחושבת שנועדה למתן את פעילותו הפיסקלית של ממשל טראמפ. לאור זאת, אני מתקשה לראות את הפד מעלה את הריבית שלוש פעמים במהלך 2017".

תעשיית האופציות הבינאריות מרוויחה מיליארדי שקלים בשנה

הבנקים בלטו אתמול לשלילה ומוסיפים לרכז עניין, לאחר שתמול אושר בכנסת חוק ועדת שטרום להגברת התחרות במערכת הבנקאית. הסעיף המרכזי בחוק הינו הפרדת כרטיסי האשראי מהבנקים הגדולים תוך 3 שנים, מתוך הערכה שאלו יוכלו להוות בסיס ליצירת תחרות בשוק הבנקאות למשקי הבית. נציין את הבינלאומי  ומזרחי טפחות .

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]