הסטארט-אפ פי קיור מתקין מערכת ראשונה לטיפול בסרטן

החברה הישראלית פיתחה שיטה חדשה להקרנת פרוטונים לטיפול בסרטן 

חברת פי קיור (P-Cure), שפיתחה שיטה חדשה להקרנת פרוטונים לטיפול בסרטן, הודיעה כי מערכת ראשונה שלה הותקנה בבית החולים הרפואי נורת'ווסטרן בשיקגו. P-cure קיבלה את אישור השיווק למוצרי החברה לפני מספר חודשים, וזוהי המערכת הראשונה של החברה המותקנת באופן רשמי.

מערכת של P-Cure עולה לרוב כמה מיליוני דולרים להתקנה והפעלה, לעומת עשרות מיליוני דולרים למערכת הקרנת פרוטונים רגילה. בית החולים נורת'ווסטרן לא השקיע את מלוא הסכום מאחר שהוא צפוי להשתמש בחלק מן הרכיבים של המערכות הקיימות שלו בהתקנת המערכת החדשה, אולם עדיין מדובר בהשקעה ומחויבות משמעותית מצד בית החולים, המעידים על אמון במוצר.

בעקבות ההתקנה יחלו ניסויים קליניים במוצר, למטרות שיווקיות ולשם השגת שיפוי ביטוחי.

המוצר ישמש לטיפול בחולי סרטן ריאות, ראש וצוואר. קרינת פרוטונים מאפשרת טיפול יעיל וממוקד יותר בסרטן מאשר קרינה רגילה. הטכנולוגיה של P-Cure מאפשרת טיפול בפרוטונים בישיבה במקום בשכיבה, ובנוסף לחיסכון הכלכלי מקנה גישה זו גם נוחות רבה יותר, תזוזה מופחתת (תזוזה יכולה להפריע לדיוק ההקרנה) וצמצום הקרינה לאיברים רגישים.

p-Cure הוקמה על ידי מיכאל מאראש, ד"ר ממכון ויצמן בתחום הביולוגיה של התא ובעבר בכיר בחברת הביוטק Vecta. חברת P-Cure הוקמה במסגרת חממת טרגטק וגייסה עד היום כעשרה מיליון דולר, בעיקר מהקרנות הזרות Everett Partners ו-Lions Peak. החברה תתחיל בקרוב סבב גיוס נוסף שצפוי להסתיים בתחילת שנת 2017.