"אח אחר טיפל בזה": כחלון תוקף את לפיד

משה כחלון תקף היום במליאת הכנסת את מפלגת יש עתיד, לאחר שיאיר לפיד מתח ביקורת על הקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה ■ "אתם גיבורים בלקשקש"

משה כחלון / צילום: תמר מצפי
משה כחלון / צילום: תמר מצפי

שר האוצר משה כחלון תקף היום במליאת הכנסת את מפלגת 'יש עתיד' לאחר שיאיר לפיד מתח ביקורת על הקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה. אתמול אישרה הממשלה קיצוץ רוחבי (פלאט) של 1.2% (שהם כ-1.2 מיליארד שקל) כדי לממן את עלויות פינוי עמונה, הדחייה בהקמת תאגיד השידור הציבורי הכספים הקואליציוניים ושינויי חקיקה. כחלון הזכיר ללפיד כי בתקופתו כשר אוצר בוצעו קיצוצים רוחביים, של 4% ו-2%.

"ב-18 החודשים שחלפו אנחנו עושים פעולות לטובת המשק. הגדלנו את ההוצאה הציבורית לאזרח - למרות הקיצוצים. הגדלנו תקציבים למשרדים חברתיים - למרות הקיצוצים. הגדלנו את סל הבריאות במספרים שמעולם לא ראו כאן - למרות הקיצוצים. הוספנו שכר לחיילים - למרות הקיצוצים.

"הכרזנו מלחמה בתופעה של עובדי קבלן והתחלנו מהלך אמיץ של קליטת עובדי קבלן כעובדי מדינה. אחיי העבדים אמר לפיד? אז אח אחר טיפל בזה."

כחלון המשיך ואמר כי "כל זאת עשינו ללא ניגוח פוליטי, ללא התססה, ללא ריבים. אתם טענתם: ניסינו וביבי לא נתן לנו, האח בנט ברח לנו, אבל מה עשיתם בפועל? כלום".

השר כחלון הקריא במשך דקות ארוכות את מצע יש עתיד אל מול הביצוע של מפלגת כולנו: 

"אני רוצה מכם קצת הגינות. במקום לבוא ולהגיד בכנות 'נכשלנו ואנחנו תומכים בך', אתם מתחבאים. אתם גיבורים בלקשקש. כשמעמידים אתכם אל מול עובדות אתם משקשקים.

"כשיאיר לפיד היה שר האוצר, הוא אמר שפלאט זה דבר הכרחי. על רקע זה עשה פלאט של 2% ושל 4%. כשאתם עשיתם פלאט אמרתם שזה מציל את הכלכלה, כשאנחנו באוצר זה מחריב את הכלכלה".

כחלון לא הסתפק בכך והצהיר כי "לפיד אמר שגרעון זה אסון. הגרעון שלכם היה 3.4%. אתם יודעים כמה שלי? 2.15%. אני מציע קצת צניעות. לא רוצה להגיד נכשלתם, אבל לא הלך לכם מי יודע מה. תטיילו קצת בעולם ואנחנו נמשיך לעבוד.

"בכל מה שקשור למשרד האוצר וניהול הכלכלה אתם גרים בבית של זכוכית, אז אני מציע להפסיק לזרוק אבנים. קצת צניעות. אתם יודעים להצמיח מנדטים אבל בכל מה שקשור לצמיחה כלכלית לא הצלחתם.

"אני משאיר לכם כאן את כל המצע שלכם מול הביצוע שלנו שתוכלו ללמוד. אני מקווה שמהיום תחשבו פעמיים לפני שאתם מדברים על ניהול כלכלת ישראל".