נעילה חיובית בבורסה בת"א; מנקיינד זינקה ב-31%

עליות שערים בוול סטריט; הדאו ג'ונס מתקרב לרף 20 אלף הנקודות ■ הבינלאומי מוכר את הפעילות בשוויץ ■ פלוריסטם חתמה על הסכם שת"פ עם קרן השקעות יפנית

בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ג') במגמה חיובית, לאחר עליות היום בבורסות אירופה. המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות שערים בעוד מדד הדאו ג'ונס מתקרב לרף 20 אלף הנקודות, לראשונה בהיסטוריה.

 

יו"רית הפד ג'נט ילן נאמה אתמול בכנס בבולטימור וציינה כי "גידול בשכר ופחות פיטורין עוזרים להניע את שווקי העבודה הגדולים ביותר מזה כמעט עשור". נאומה של ילן מגיע כשבוע לאחר שהפד העלה את הריבית בפעם השנייה בעשור החולף. יו"רית הפד ציינה באותה נשימה כי הצמיחה האיטית מהווה את אחד האתגרים הגדולים של הבנק המרכזי.

עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות הנאמנות בבית ההשקעות אפסילון מציין היום כי "גם אירועי הטרור בטורקיה ובברלין לא הצליחו לשנות את הסנטימנט החיובי בשווקים. למעשה השווקים מתעלמים לחלוטין מהסיכון הפוליטי - מדיני בעולם, אולם זהו גורם הסיכון הגדול ביותר ב- 2017. לצד זה, השווקים עדיין תולים תקווה רבה במדיניותו של טראמפ שיניע את גלגלי הצמיחה (בעיקר האמריקאית) ולפי ה'רגיעה' בשווקי האג"ח והמניות סביר להניח שהשווקים ימתינו לקבל אינדיקציות קונקרטיות לפני שימשיכו בהמשך המסע צפונה".

"אין נוסחאות קסם - הנהלת הארגון חייבת להבין לאן היא רוצה להוביל...העובדים צריכים להתחבר לזה והחברות צריכות לרצות להיות מונפקות. לכן צריך גם לשנות את תדמית הבורסה לחיובית", כך אמר אתמול איתי בן זאב, המשנה למנכ"ל בנק לאומי, אשר ייכנס לתפקידו כמנכ"ל הבורסה בתחילת ינואר הקרוב, במקומו של ביינארט שפרש לאחרונה בשל מצבו הרפואי.

שותפויות הגז, אבנר , דלק קידוחים  ורציו , המשיכו לבלוט במסחר לאחר שהשותפות התייחסו לדיווח בסוף השבוע לפיו מאגרי גז מצריים הם אלה שיספקו את הגז לחברה הספרדית ול- ENI האיטלקית. השותפות הבהירו כי המו"מ מול יוניון פנוסה הספרדית לאספקת גז ממאגר "תמר" למתקני הנזלה במצריים עדיין בתוקף.

בתוך כך, היום נחשף בגלובס כי השותפות בלוויתן בוחנות אפשרות לבצע קידוח לגילוי נפט במאגר. 

חברת פלוריסטם  וקרן ההשקעות היפנית Sosei CVC דיווחו היום כי חתמו על מסמך תנאים מחייב להקמתו של מיזם משותף ביפן לפיתוח קליני ולמסחור של ה-PLX-PAD, מוצר הריפוי התאי של פלוריסטם. במסגרת ההסכם, ינתנו זכויות שיווק ומסחור בטריטוריה היפנית לטיפול במחלת טרשת עורקים חמורה בגפיים התחתונות. 

הבנק הבינלאומי  הודיע היום כי החברה בת פיבי שוויץ, חתמה על הסכם למכירת פעילותה לחברת CBH Compagnie Bancaire Helvetique תמורת סכום מוערך של כ-7 מיליון פרנק שוויצרי.

בנק ההשקעות נידהם בחר בטאואר  כמנייה נבחרת לשנת 2017 והציב לה מחיר יעד של 25 דולר, פרמיה של כ-26% מעל המחיר שבו היא ננעלה אתמול בוול סטריט.