אחרי ה"שורט הגדול": מה מעריך מי שחזה את המשבר ב-2008?

סטיב אייזמן פתח פוזיציית שורט ענקית על שוק הסאב-פריים לפני פרוץ המשבר והיווה השראה לסרט "מכונת הכסף" ■ כעת הוא פתח פוזיציית לונג על סקטור שהפך ללוהט מאז נבחר טראמפ לנשיאות

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

סטיב אייזמן, מנהל קרנות הגידור שחזה את משבר הסאב-פריים והיווה את ההשראה לסרט "מכונת הכסף" ("The Big Short") ממליץ כעת על חשיפה מוגברת לסקטור הפיננסים והבנקאות. 

אייזמן, נזכיר, חזה את משבר הסאב-פריים מספר שנים לפני פרוץ המשבר ב-2008. הוא הימר נגד שוק משכנתאות הסאב-פריים, פתח פוזיציית שורט ענקית על אג"ח מגובות משכנתאות וגרף רווח עצום כאשר הבועה התפוצצה.

כעת, אייזמן ממליץ לנקוט בגישה שורית, כמה שאפשר, על סקטור הפיננסים והבנקאות. להערכתו, עידן טראמפ בבית הלבן יהיה עידן הזהב עבור סקטור הבנקים."אני סבור שבשנים הקרובות יהיה יותר מינוף וזה יהיה עידן הזהב של ההשקעות בתחום הבנקאות", כך הוא אמר בראיון ל-CNBC. הוא מעריך שטראמפ יפחית מאוד את הרגולציה על המערכת הפיננסית, עניין שבין היתר יתרום לשורת הרווח של הבנקים. אייזמן טען עוד כי פתח פוזיציית לונג על מניות הבנקים מאז בחירתו של טראמפ לנשיאות ומאז ממשיך להגדיל את הפוזיציה.

ההערכות של אייזמן תואמות למגמה בשווקים. מאז נבחר טראמפ ב-8 בנובמבר זינקו מניות הפיננסים והבנקאות בארה"ב ביותר מ-30%. זאת מאחר ונשיא ארה"ב הנבחר הבטיח כי ינקוט במדיניות פיסקאלית אגרסיבית וישקיע בתשתיות כ-500 מיליארד דולר. מדיניות שכזו עשויה לתרום לשוק העבודה וכפועל יוצא מכך להוביל לעלייה חדה באינפלציה. כדי להתאים את המדיניות המוניטארית, הבנק המרכזי של ארה"ב יהיה חייב להעלות את הריביות בקצב גבוה יותר, מצב שיתרום לרווחיות הבנקים.