ביג מגייסת כ-100 מיליון ש' כדי להבטיח הכללתה במדד ת"א 35

גיוס ההון של חברת הנדל"ן נעשה לקראת רפורמת המדדים של הבורסה, המתוכננת להיכנס לתוקף בקרוב, ומתוך רצונה של ביג להבטיח את הכללתה במדד ת"א 35 - הצפוי להחליף את מדד המעו"ף

איתן בר זאב/ צילום:תמר מצפי
איתן בר זאב/ צילום:תמר מצפי

מניית חברת המרכזים המסחריים הפתוחים ביג ריכזה היום מחזור מסחר גדול מהרגיל, בו התממשה בכ-3%, וזאת על רקע גיוס הון שהחברה מקדמת. על-פי ההערכות, היקף הגיוס יעמוד על כ-100 מיליון שקל.

גיוס ההון נעשה לקראת רפורמת המדדים של הבורסה, המתוכננת להיכנס לתוקף בקרוב, ומתוך רצונה של ביג להבטיח את הכללתה במדד ת"א 35 - הצפוי להחליף את מדד המעו"ף (ת"א 25). אחד מתנאי הסף של כניסה למדד זה, הוא החזקות ציבור בשווי של 1 מיליארד שקל, תנאי שגם טרם גיוס ההון לפי נתוני פתיחת המסחר הבוקר, ביג עמדה בו, עם החזקות ציבור בשווי של 1.05 מיליארד שקל, אולם בחברה בניהולו של איתן בר זאב, מבקשים באמצעות הגיוס לחזק את קיומו של פרמטר זה.

מניית ביג  קפצה בשנה האחרונה ב-40% ומשקפת לחברה בשליטת האחים יהודה ורוני נפתלי שווי של כ-3.3 מיליארד שקל.

מחיר המינימום בהנפקה, בהובלת לידר הנפקות, נקבע על כ-248 שקל - נמוך ב-2% משווי המניה הבוקר, שעמד על קרוב ל-253 שקלים, ומבנה היחידה המוצעת במכרז, הכולל גם כתבי אופציה ולוקח בחשבון גם עמלת התחייבות מוקדמת, משקף הנחה אפקטיבית של כ-5% על שווי המניה הבוקר. מוקדם יותר החודש השלימה ביג גיוס אג"ח בהיקף של 210 מיליון שקל.

ביג פועלת בישראל ובארה"ב ומחזיקה ב-50 מרכזים מסחריים מניבים, 22 מהם בארץ בשטח של כ-310 אלף מ"ר ו-28 בארה"ב, בשטח של כ-648 אלף מ"ר.

הרווח הגולמי עלה, הרווח הנקי נשחק

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה, הכנסותיה של ביג צמחו ב-10%, בתמיכת פתיחת מרכזים מסחריים חדשים בישראל ואיחוד פעילות חברת קניאל תעשיות, והרווח הגולמי טיפס ב-12.5% ל-293 מיליון שקל. אולם, היקף השערוכים של החברה לתקופה זו ירד וכן רווחיה מחברות מאוחדות, כך שהרווח הנקי שלה נשחק ב-5% ל-270 מיליון שקל.

רפורמת המדדים החדשה של הבורסה, המתוכננת להיכנס לפועל ב-9 בפברואר, תכלול שינויים גם ביתר המדדים המרכזיים בשוק ההון המקומי, ולצד העדכון של מדד המעו"ף, תשנה גם את מדד ת"א 100 למדד ת"א 125.

לקראת השינויים הצפויים, הבורסה פרסמה לוחות זמנים להשקת הרפורמה, וקבעה את המועד הקובע לשיעור החזקות הציבור במדדים לסוף שנת 2016, את המועד הקובע לעמידה בשאר תנאי הסף ל-12 בינואר 2017, והיא צפויה לפרסם לציבור את הרכבי המדדים ב-26 בינואר.