ירידות בסיום המסחר בתל אביב; מנקיינד איבדה כ-12%

ירידות בבורסות אירופה ובפתיחת המסחר בוול סטריט ■ האירו מתחת ל-4 שקלים ■ חלל תקשורת רכשה מחברת בואינג לוויין נוסף - "עמוס 17" - תמורת 161 מיליון שקל

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה המקומית הסתיים היום (ד') בירידות שערים, ביום מסחר ללא אירועים משמעותיים, על רקע ירידות מתונות בבורסות אירופה ובפתיחת המסחר בוול סטריט. מחזור המסחר הסתכם בכמיליארד שקל. 

 

הדאו ג'ונס התקרב אמש שוב לרף ה-20,000 נקודות, בעוד "ראלי טראמפ" בשווקים נמשך. חרף נבואות הזעם, נראה כי בחירתו של טראמפ לנשיאות ארה"ב, לפחות לעת עתה, עושה רק טוב לוול סטריט. עם זאת, נדגיש בפני המשקיע הישראלי כי מדד המעו"ף מפגר מאחור, והניב עד כה השנה תשואה שלילית למשקיעים בו.

בשוק המט"ח נמשכה הדרמה, כאשר האירו יורד מתחת לרף ה-4 שקלים, ונסחר תמורת 3.99 שקלים, ירידה של 0.3%. הדולר נחלש גם הוא, ויורד ב-0.55% ל-3.835 שקלים. אם אכן שערו היציג של האירו ייקבע היום מתחת לרף הפסיכולוגי, תהיה זו הפעם הראשונה מאז תחילת 2002, שהמטבע האירופי נקבע על פחות מ-4 שקלים.

אחרי ה"שורט הגדול": מה מעריך מי שחזה את המשבר ב-2008?

בנק ההשקעות נידהם בחר בטאואר  כמניה נבחרת לשנת 2017 והציב לה מחיר יעד של 25 דולר, פרמיה יפה על מחיר השוק, זאת לאחר שמניית החברה טיפסה כבר ביותר בכ-36% מתחילת השנה.

ביג  הוסיפה לרכז עניין לאחר שירדה אתמול במחזור גדול, והכל על רקע גיוס הון שהחברה מקדמת. על-פי ההערכות, היקף הגיוס יעמוד על כ-100 מיליון שקל. גיוס ההון נעשה לקראת רפורמת המדדים של הבורסה, המתוכננת להיכנס לתוקף בקרוב, ומתוך רצונה של ביג להבטיח את הכללתה במדד ת"א 35 - הצפוי להחליף את מדד המעו"ף (ת"א 25).

לאחר פארסת השמדתו של הלווין עמוס 6, חברת חלל תקשורת  הודיעה היום כי היא רוכשת מחברת בואינג לוויין נוסף - "עמוס 17" - תמורת 161 מיליון שקל. הלוויין אמור להיות מוכן לשיגור ברבעון הראשון של 2019 ולספק שירותי תקשורת לאפריקה, למזרח התיכון ולאירופה. החברה הודיעה בנוסף כי אורך חיי הלוויין אמור להיות 15 שנים לפחות, כשעלות התחזוקה שלו היא 5 מיליון דולר לשנה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]