ירידות בסיום המסחר באירופה; מנית BMPS צנחה בכ-12%

נעילה מעורבת בבורסות אסיה ■ הדאו ג'ונס ננעל אמש במרחק נגיעה מרף ה-20,000 נקודות ■ דיווחים: סמסונג מתכננת הנפקת מניות חדשות בהיקף 345 מיליארד וון (296.3 מיליון דולר)

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ד') בירידות שערים על רקע נעילה מעורבת בבורסות אסיה ונעילה חיובית אמש בוול סטריט, כשמדד הדאו ג'ונס התקרב מאוד לרף ה-20,000 נקודות.

 

"זה יום טוב להיות שור של מניות, אך אנחנו רואים תנועה איטית מעלה ולא התפוצצות בביקושים למניות, והתנועות בהרבה שווקים מוגבלות כרגע", ציינו הבוקר ב-IG.

יו"רית הפד ג'נט ילן נאמה השבוע בכנס בבולטימור וציינה כי "גידול בשכר ופחות פיטורין עוזרים להניע את שווקי העבודה הגדולים ביותר מזה כמעט עשור". נאומה של ילן מגיע כשבוע לאחר שהפד העלה את הריבית בפעם השנייה בעשור החולף. יו"רית הפד ציינה באותה נשימה כי הצמיחה האיטית מהווה את אחד האתגרים הגדולים של הבנק המרכזי.

באיטליה, הממשלה אישרה את המהלך להזריק לבנקים ה"חולים" במדינה הון בהיקף של כ-20 מיליארד אירו. ואולם, מניית הבנק האיטלקי מונטה דה פאצ'י (סימול: BMPS) נסחרת היום בירידה חדה על רקע שמועה מאתמול כי לבנק האיטלקי עלולים להגמר מזומנים בתוך 4 חודשים.  

באסיה מניות סמסונג ירדה בחדות על רקע חדשות כי ענקית האלקטרוניקה הדרום-קוריאנית מתכננת הנפקת מניות חדשות בהיקף 345 מיליארד וון (296.3 מיליון דולר).

מניות היצוא הגדולות ביפן ממשיכות במומנטום החיובי, בין היתר הודות להצהרה ברורה של הבנק המרכזי היפני, לפיה אין לו בעיה עם היחלשות הין. 

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]