אפליקציה חדשה תסייע לניהול הטיפול במחלת הסרטן

בילונג (Belong) מסייעת לחולים להשיג מידע מארגונים שאת אופן פעילותם אינם מבינים, לקרוא מסמכים בשפה רפואית שלא תמיד ברורה להם ולהתמודד על זכויותיהם מול גופים שלא תמיד מעוניינים להכיר בהן

ביומד / צילום: thinkstock
ביומד / צילום: thinkstock

הלוגיסטיקה הכרוכה בניהול של מחלה מורכבת אולי לא נדמית כדבר השלילי ביותר במצב כזה, אולם כשמדברים עם חולים, רבים מזכירים את הביורוקרטיה כאחד הגורמים המפריעים לאיכות חייהם. החולים נדרשים להשיג מידע מארגונים שאת אופן פעילותם אינם מבינים, לקרוא מסמכים בשפה רפואית שלא תמיד ברורה להם ולהתמודד על זכויותיהם מול גופים שלא תמיד מעוניינים להכיר בהן. את כל זה צריך לעשות כשהזמן לוחץ וכל החלטה שמקבלים נדמית כקריטית.

חברת בילונג (Belong) הוקמה על ידי היזם אלירן מלכי כדי לייעל עבור החולים את התהליך ולהקל עליהם. "ישנם אנשים ש'מנצחים' את מחלת הסרטן, כלומר חיים יותר מן הממוצע החזוי להם, וזאת לפעמים על ידי קבלת כמה החלטות טובות בזו אחר זו. אנו רוצים שהחולים במערכת שלנו ינצחו את הסטטיסטיקה ויחיו חיים ארוכים ואיכותיים יותר. השם BeLong נובע מכך שבעולם הסטטיסטיקה, רוב האנשים נמצאים במרכז העקומה אבל ישנו זנב ארוך לעקומה (Long Tail) שאינו קרוב לממוצע. אנחנו רוצים שהמטופלים שלנו ויהיו שייכים ל-Long-Tail ולכן - Be long".

מדובר באפליקציה מותאמת אישית אשר מתייחסת לניהול מחלת הסרטן באופן דומה לניהול פרויקט. החברה מדווחת כי כיום כבר מתנסים בה אלפי משתמשים, בארץ ובארה"ב, ומחוברים אליה גם בתי חולים, עמותות וארגונים.

האפליקציה מורכבת מחמישה נדבכים: הראשון, מסך ניהול תוכנית הטיפול כולל מעקב אחר פגישות וטיפולים, הגדרת מטרות, קבלת מידע רפואי וקבלת מידע לגבי ממוצע החולים האחרים: חוויותיהם כשהיו בדיוק בתקופה מקבילה של הטיפול, ואילו טיפולים או התערבויות (או מהלכים משפטיים/ביטוחיים) פעלו היטב בשבילם.

נדבך שני הוא קהילת רופאים אשר נותנת מענה למטופלים, וכוללת לא רק אונקולוגים אלא גם רדיולוגים, אחיות, חוקרים ואנשי מקצוע נוספים.

נדבך שלישי הוא קהילה חברתית של החולים ובני המשפחות, הכוללת פורומים מותאמים למצבו של כל משתמש. נדבך רביעי הוא רשומה רפואית דיגיטלית בה יכול המטופל לאסוף את כל המידע הרפואי שלו ולחלוק אותו עם מי שמעוניינים. נדבך חמישי מאפשר לאתר מחקרים קליניים רלוונטיים באופן מותאם אישית.

בעתיד הכוונה היא להציע למשתמשי האפליקציה לתקשר דרכה עם הצוות הרפואי בבית החולים בו הם מטופלים, באופן שיאפשר לרופאים או יתר הצוות להיות זמינים למטופל יותר מכיום, אך מבלי להפריע לשגרת עבודתם.

מלכי, יזם והיום מנכ"ל החברה, מגיע מתחום הניהול הטכנולוגי. בשנים האחרונות ניהל חברות וביניהן MoreVRP (שנרכשה על ידי EMC בסכום שהוערך בעשרות מיליוני דולרים), Veracity (נרכשה על ידי E&M בסכום שלא פורסם) ו-Commit (נרכשה על ידי קו מנחה). סבו ודודתו של אלירן נפטרו מסרטן, והוא עבר על בשרו את התהליכים הביורוקרטיים המטרידים.

החברה גייסה עד היום 2 מיליון דולר מאנג'לים. בין מייסדיה גם עירד דויטש ואוהד רובין.

Belong
 Belong