פגיעה בתחרות: קנס של 80 מיליון אירו לחברה האם של הוט

הקנס התקבל לאחר שמידע מסחרי הועבר בין החברות עוד בטרם אושר לאלטיס לרכוש את SFR ■ הרגולטור הצרפתי חשף הוכחות שחברת הכבלים של אלטיס נומריכבל הפעילה השפעה על SFR עוד בטרם התקבל האישור למיזוג

מסיבת העיתונאים של אלטיס בפריז / צילום: Alain Guizard
מסיבת העיתונאים של אלטיס בפריז / צילום: Alain Guizard

חברת האם של הוט, אלטיס, ספגה לאחרונה קנס חסר תקדים בסך 80 מיליון אירו, מידי רשות ההגבלים הצרפתית, וזאת בשל העובדה שהתערבה בנעשה בהנהלת חברת הסלולר SFR שאותה רכשה, וכמו כן התערבה בהחלטות מסחריות, וזאת בטרם התקבלו האישורים למיזוג.
אלטיס רכשה את השליטה ב-SFR בשנת 2014. לדברי רשות ההגבלים הצרפתית, היא קבלה עדויות לפיהן אלטיס הצליחה להשפיע על קבלת החלטות אסטרטגיות של SFR, ובכך בעצם פגעה בתחרות.
בתקשורת הצרפתית דווח על כך שהרגולטור הצרפתי חשף הוכחות לכך שחברת הכבלים של אלטיס נומריכבל הפעילה השפעה על SFR, עוד בטרם התקבל האישור למיזוג, בדרך שמידע אסטרטגי של החברה הנרכשת עבר לידי הרוכשת, מידע על תמחור, טכנולוגיות, חבילות שידורים ועוד.
אלטיס מסרה כי הפעולות שגונו על ידי הרגולטור נעשו בתום לב. בתקשורת הצרפתית דווח עוד כי פעולות דומות נעשו על ידי אלטיס גם במסגרת רכישת חברת הסלולר וירג'ין צרפת.
אלטיס הודיעה שהיא מוכנה לקבל את הקנס, שהוא הראשון מסוגו ובהיקפו בצרפת ובכל העולם בשל התנהגות בלתי הולמת. אלטיס הסבירה כי מבחינתה הקנס הוא הזדמנות לבניית אמון מול הרשויות בצרפת, והוסיפה שהיא פועלת נמרצות להקטנת החוב הפיננסי שלה.