מגמה מעורבת בסיום המסחר בבורסות אירופה

המסחר בוול סטריט ננעל אמש בירידות ■ היום יחלו הדיונים בית המשפט החוקתי בקוריאה בהאשמות על מעורבות בשחיתות העומדות כנגד נשיאת המדינה פארק גון־היי ■ הכלכלה בניו-זילנד משגשגת

בורסות אסיה / צילום: רויטרס
בורסות אסיה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה סגרו היום (ה') במגמה מעורבת, בדומה למסחר באסיה שננעל בירידות בתקופה זו של לפני החגים, ועל רקע הקושי של הדאו ג'ונס אמש לפרוץ את רמת 20,000. המסחר בוול סטריט ננעל אתמול בירידות מתונות, כמו גם המסחר בבורסות אירופה אתמול. עיני המשקיעים נשואות לנתוני המאקרו בארה"ב שיפורסמו בהמשך היום.

 

הפרלמנט האיטלקי אישר אתמול בערב הקמה של קרן לחילוץ בנקים בהיקף כספי אדיר של 20 מיליארד אירו. הקמת הקרן תאפשר נזילות למערכת הבנקאית ולמעשה תציל אותה מקריסה.

הקמת קרן החילוץ בוצעה בדחיפות לאור החשש מהעובדה כי הבנק השלישי בגודלו באיטליה Banca Monte Dei Paschi נמצא קרוב למצב של חוסר נזילות שתביא לסגירתו. ההערכות הן כי לבנק יש מספיק מקורות נזילים ל-11 חודשים בלבד.

הבנק נדרש על ידי הרגולציה האירופית לגייס 5 מיליארד אירו עד לסוף השנה, ולאור מצבו נראה כי לא יוכל לבצע את הגיוס בשוק החופשי ולכן יאלץ לקבל כסף ממשלם המסים האיטלקי או לפחות ערבויות שיאפשרו לו לגייס בשלב מאוחר יותר כסף בשווקים.

נוקיה  ריכזה עניין לאחר  שביום רביעי פורסם כי בכוונתה לתבוע את אפל  על הפרת פטנט.

 

 

בית המשפט החוקתי בקוריאה יחל היום את הדיונים בהאשמות העומדות כנגד נשיאת המדינה פארק גון־היי. לפני כשבועיים הודחה היי לאחר שבועות של הפגנות מחאה, לאחר שעלו החשדות כי הינה מעורבת בשערוריית שחיתות. 

גון-היי מואשמת כי העניקה טובות הנאה לחברתה הטובה, צ'וי סון-סיל, שמואשמת כי פעלה ביחד עם עוזרותיה לשעבר של הנשיאה, וביחד השתמשו לרעה בסמכויות על ידי הפעלת לחץ על חברות לתרום לקרנות שבמוקד השערורייה.

המסחר באוסטרליה רשם עליות קלות, חריגות על רקע הירידות השוררות במזרח. בניו זילנד, הכלכלה בעלייה ברבעון השלישי של השנה, על רקע העליות בצריכה הביתית, קצב בניית הבתים והתיירות המשגשגת.

בהמשך היום, הבנקים המרכזיים בפיליפינים ובטייוואן יודיעו על החלטות המדיניות המוניטרית שלהם.