אגוד: "אלקטרה עם אסטרטגיה מנצחת; המניה אטרקטיבית"

האנליסט בני דקל: "הגידול בהשקעות בתשתיות, כמו גם בהשקעות בבנייה, ימשיכו להעניק רוח גבית חיובית לחברה"

"לחברת אלקטרה  פוטנציאל רב, שצפוי להתממש בשנים הקרובות. כיום יש הזדמנות להיחשף לאחת מחברות הקבלנות והמערכות האלקטרו-מכניות הצומחות, המובילות והיציבות בישראל, בעלת אסטרטגיה מנצחת, שמחלקת דיבידנד בתשואה גבוהה ונסחרת בשווי אטרקטיבי", כך אומר האנליסט בני דקל מבנק אגוד בסקירה שפרסם על המניה.

דקל מציב מחיר יעד של 732 שקל למניית אלקטרה, גבוה ב-23% ממחירה בבורסה.

מניית אלקטרה נסחרת כיום בבורסה במחיר של 598 שקל, לאחר עלייה של קרוב ל-40% בשנה האחרונה. בימים האחרונים העפילה המניה לשיא של חמש שנים, ושווי השוק של החברה הגיע ל-2.1 מיליארד שקל.

דקל מציין כי החברה, שאותה מוביל איתמר דויטשר המנכ"ל, הציגה צמיחה דו-ספרתית גבוהה בהכנסותיה במהלך ארבע השנים האחרונות, וזאת הודות לצמיחת השוק שבו היא פועלת, רכישת פעילויות וכניסה לפעילויות חדשות וזכייה בפרויקטים גדולים של תשתית. להערכתו, "הגידול בהשקעות בתשתיות, ביחד עם הגידול המתמשך בהשקעות בבנייה, ימשיכו להעניק רוח גבית חיובית לצמיחת הכנסות החברה".

הנהלת החברה מיישמת בהצלחה את אסטרטגיית "מחזור החיים" - מתן פתרון כולל ללקוחותיה, תחת קורת גג אחת, להקמה, ניהול והפעלה של פרויקטים בתחום הבנייה, התעשייה והתשתיות, ופיתוח והקמת נדל"ן בייזום. אסטרטגיה זו מקנה לחברה תוספת ערך, מאחר שיש סינרגיה בין כל מגזרי הפעילות, וזכייה בפרויקט במגזר אחד מובילה ברוב המקרים ליתרון וזכייה בפרויקטים נוספים במגזרים אחרים.

עוד מציין דקל, כי החברה מחלקת לפחות 40% מרווחיה כדיבידנד למשקיעים, ותשואת הדיבידנד שלה הסתכמה ב-4.2% בממוצע בשלוש השנים האחרונות.

מנגד, מציין דקל, הגידול המהיר בהיקף החוב של החברה, בעקבות השקעות שלה בפרויקטים של תשתית ובקרקעות, לא לווה בגידול זהה ברווחיות ובתזרים. לכן היא עשויה לספוג בקרוב הורדת דירוג אשראי ברמה אחת לדרגה של A פלוס.

אלקטרה נמצאת בשליטת חברת אלקו (53%) של גרשון זלקינד. החברה דיווחה כי הכנסותיה ברבעון השלישי של 2016 צמחו בכ-13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לכ-1.3 מיליארד שקל. הרווח הנקי מפעולות נמשכות גדל ברבעון ב-57.4% לכ-57.6 מיליון שקל. בשורה התחתונה דיווחה אלקטרה כי הרווח הנקי ברבעון צמח ב-24.6% והגיע ל-45 מיליון שקל.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה גידול של 11% בהכנסות לכ-3.8 מיליארד שקל, ואילו הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה גדל ב-5.7% לעומת התקופה המקבילה ב-2015, והסתכם בכ-119 מיליון שקל. צבר ההזמנות של אלקטרה עמד בסוף הרבעון על 9.8 מיליארד שקל, גידול של 4% לעומת סוף 2015.

לפני כשבועיים רכשה אלקטרה מאיש העסקים אייל סגל ושותפו ברוך שחם 60% ממניותיה של חברת האבטחה מגאסון תמורת כ-86 מיליון שקל במזומן, בכפוף להתאמות, בעסקה המשקפת לחברה הנמכרת שווי של כ-145 מיליון שקל.

אלקטרה
 אלקטרה