טבע הגיעה להסדר בארה"ב - תשלם קנס של 519 מיליון דולר

ההסדר מיישב האשמות של הרגולציה האמריקאית בדבר חשדות שטבע שילמה שוחד כדי לקדם את המוצרים שלה ■ ההפרשה בדו"חות טבע בוצעה כבר כך שלא צפויה השפעה על תוצאות החברה

חברת טבע / צילום: רויטרס
חברת טבע / צילום: רויטרס

טבע  הגיעה להסדר עם הרשויות בארה"ב לפיו תשלם קנס של 519 מיליון דולר. ההסדר מביא לסיום מו"מ בין החברה לממשל האמריקאי הנוגע להפרות החוק לאיסור שחיתות במדינות זרות (FCPA). למעשה, במסגרת ההסכם מודה טבע כי לקחה חלק בפעילות לא כשרה במדינות שונות לרבות רוסיה, אוקראינה ומקסיקו - פעולות שנועדו לקדם את מוצריה. מהחברה נמסר היום כי "ההסדר נוגע להתנהלות מהעבר ואף אחד מהעובדים הקשורים לתשלומים הבעייתיים אינו מועסק בטבע, כולל ברוסיה, אשר בה הוחלף כל צוות הניהול ב- 2013. ההתנהלות איננה נוגעת בשום מקרה למכירות של טבע בארה"ב".

עוד נמסר מטבע כי "ההתנהלות אשר הובילה לחקירה הסתיימה לפני מספר שנים ואינה מקובלת עלינו לחלוטין. אנו שמחים לשים סוף לפרשה". ארז ויגודמן נשיא ומנכ"ל טבע אמר "מאז מוניתי למנכ"ל החברה עבדתי כדי להפוך את תרבות הציות לחלק מרכזי בכל תחומי העשייה בחברה. תכנית הציות אשר טבע יישמה הינה מעמיקה, קפדנית ומקיפה ונועדה להגן על החברה וחברות הבת שלה מפני הפרות עתידיות".

טבע מסרה בהודעה לעיתונות כי מיד כשלמדה החברה על החשד בנוגע להפרות חוק ה- FCPA בתחילת 2012, פתחה בחקירה עצמאית אשר הקיפה את כל פעילותה הגלובלית. "טבע היום היא חברה שונה מהיסוד," אמר ויגודמן. "אנו מקבלים בברכה את העבודה עם המפקח כצעד נוסף בתהליך שנועד להבטיח את יישום תכנית הציות והאכיפה שבנינו. לטבע תרבות ציות חזקה, המתחילה במסר חד משמעי העובר בכל רמות הארגון, כולל ההנהלה האקזקוטיבית, ההנהלות האזוריות והמקומיות, ומהווה בסיס לכל החלטה עסקית בחברת טבע".