נעילה מעורבת באירופה; מניות הבנקים רשמו עליות

דויטשה בנק הגיע להסכמות עם הרשויות בארה"ב, לפיהן הוא ישלם קנס בגובה של 7.2 מיליארד דולר על חלקו במשבר הסאב-פריים בארה"ב לפני קרוב לעשור ■ ממשלת איטליה הודיעה הבוקר על הקמת קרן מיוחדת בהיקף של 20 מיליארד אירו לסיוע לבנקים

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ו') במגמה מעורבת, לאחר שהמסחר בוול סטריט נפתח ביציבות. מחזורי המסחר נמוכים, לקראת חופשת חג המולד בסוף השבוע ובתחילת השבוע הבא.

 

דויטשה בנק  הגיע להסכמות עם הרשויות בארה"ב, לפיהן הוא ישלם קנס בגובה של 7.2 מיליארד דולר על חלקו במשבר הסאב-פריים בארה"ב לפני קרוב לעשור. כך הודיע הבנק הבוקר. 

הודעת הבנק הגרמני התפרסמה על רקע דיווחים כי הבנק השוויצרי קרדיט סוויס  הגיע להבנות עם משרד המשפטים האמריקאי על תשלום קנס בגובה של 5.3 מיליארד דולר עבור חלקו במשבר הסאב-פריים . 

מדד מניות הבנקים באיטליה עלה לאחר שהממשלה האיטלקית הודיעה הבוקר על הקמת קרן מיוחדת בהיקף של 20 מיליארד אירו לסיוע לבנקים הנמצאים בקשיים במדינה.

בורסות אסיה נסחרו היום בירידות קלות. בורסת טוקיו סגורה היום לרגל חג לאומי. 

 

במסחר בחוזים על הנפט נרשמות ירידות קלות. חוזה ברנט יורד ב-0.4% סביב 54.8 דולר לחבית.

כלכלני בנק לאומי מציינים בסקירתם השבועית כי "בטווח הארוך, שינויים מהותיים במדיניות הפיסקאלית בארה"ב עשויים להביא לשיפור ברווחיות הפירמות, ולצד זאת עלולים להיות מלווים בהתפתחות גורמי סיכון לכלכלה העולמית (קיטון בסחר העולמי, גידול נוסף בחוב הממשלתי, עלייה בסביבת האינפלציה, סיכוני מטבע ועוד). לאור רמת התמחור הגבוהה בשאר אפיקי ההשקעה, האפיק המנייתי נותר אפיק מרכזי בתיק ההשקעות המומלץ. אנו ממשיכים לתת עדיפות לענפי הטכנולוגיה, הפיננסים, התעשייה והתחבורה. אם כי בטווח הקצר יתכן תיקון מסויים לעליות החדות שנרשמו לאחרונה בענפים אלו".

בארה"ב התפרסמו אתמול מספר נתוני מאקרו משמעותיים. בין היתר, התפרסם הנתון הסופי של קצב צמיחת התמ"ג ברבעון השלישי של 2016, שעמד על 3.5% בהתאמה שנתית - נתון גבוה במיוחד. הצפי חזה צמיחה של 3.3% .

בנוסף, התפרסם גם נתון תביעות האבטלה לשבוע הקודם. התחזיות צפו נתון של 255 אלף תביעות אבטלה חדשות, אך בפועל נרשמו 275 אלף תביעות חדשות.

בסיאול נרשמו עליות חדות במניות של חברות התרופות, על רקע התפרצות של שפעת העופות במדינה.