משרד התקשורת יאפשר לבזק ביטול ההפרדה התאגידית

ביטול ההפרדה התאגידית בבזק מאפשר לחברה להכניס את חברת יס לתוך חברת בזק כישות משפטית וזאת ללא ההפרדה המבנית וללא שיותר לחברות לשתף פעולה ביניהן

שאול אלוביץ ושלמה פילבר /צילומים: תמר מצפי
שאול אלוביץ ושלמה פילבר /צילומים: תמר מצפי

משרד התקשורת משתף פעולה עם חברת בזק ומודיע היום (ו') על כוונתו לאפשר לחברה ללכת למהלך לביטול של הפרדה תאגידית לקראת מהלך של ביטול הפרדה מבנית בהמשך השנה.

ביטול ההפרדה התאגידית בבזק מאפשר לבזק להכניס את חברת יס לתוכה כישות משפטית וזאת ללא ההפרדה המבנית וללא שיותר לחברות לשתף פעולה ביניהן. מדובר ביצור כלאיים שהמציאו בבזק שנועד לאפשר לחברה לחלץ נכס מס במסגרת עסקת בזק יס, אך יש לו סיבות נוספות שנפרט בהמשך.

במסגרת ביטול ההפרדה התאגידית הופכת חברת יס למעשה לחטיבה בתוך בזק. במלים אחרות מבחינה משפטית חברת יס תהיה כפופה לדירקטוריון בזק כי הדירקטוריון העצמאי שלה מתבטל מרגע שההפרדה התאגידית מיושמת. למרות זאת, ההפרדה המבנית נשארת על כנה ולכן אסור לחברות בינתיים לשתף פעולה כחברות ממוזגות.

גורם בכיר ביותר במשרד התקשורת אמר השבוע ל"גלובס" שההפרדה התאגידית כמו גם ההפרדה המבנית בבזק נדרשת לשימוע. זו גם הייתה דעתה של היועצת המשפטית במשרד התקשורת דנה נויפלד. אלא שכעת ההודעות שיוצאות מבזק וממשרד התקשורת סותרות זו את זו במידה מסוימת וזאת משום שמשרד התקשורת טוען שיש שימוע ציבורי בנושא ביטול ההפרדה התאגידית, אך לעומת זאת בבזק טוענים שההפרדה התאגידית למעשה בוטלה. 

- הרחבה בהמשך -