נעילה שלילית בת"א; בזק זינקה 4.6% במחזור עצום, בזן ירדה

המסחר בניו-יורק צפוי להיות השבוע דליל בשל חג המולד ■ מניות קבוצת בזק ריכזו עניין על רקע האפשרות של ביטול ההפרדה המבנית

בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (א') בירידות קלות. בסוף השבוע לא היו דרמות גדולות בארה"ב, והמסחר השבוע צפוי להיות דליל במיוחד לרגל חג המולד. מניות קבוצת דלק בלטו במסחר וריכזו את מחזור המסחר הגבוה בבורסה, על רקע האפשרות של ביטול ההפרדה המבנית.

בתל-אביב צפויים המשקיעים הגדולים לסגור פוזיציות לקראת סוף השנה ולמעשה לקבע את התשואות שעשו במשך כל השנה, כך שללא דרמות גדולות צפוי לחץ שלילי של המוסדיים על השוק. מחר לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל חג המולד.

 

טבע  בלטה במסחר לאחר שביום חמישי הודיעה החברה שהגיעה להסדר עם הרגולציה האמריקאית לפיו תשלם קנס של 519 מיליון דולר כדי ליישב חקירות נגדה הנוגעות לשחיתות ברוסיה, אוקראינה ומקסיקו. יש לציין כי נגד טבע מתנהלות חקירות נוספות בארה"ב הנוגעות לחשדות לתיאום מחירים, אחת העבירות הקשות על חוקי ההגבלים העסקיים. ביום חמישי עשתה המניה בת"א ראלי לקראת סיום המסחר, אך תגובת היתר הזו בתל-אביב לא נמשכה בארה"ב, מה שהביא לפער ארביטראז' שלילי של כ-1%

בזק  ריכזה עניין, לאחר שביום שישי נודע כי משרד התקשורת מתכוון לבצע מיני שימועון לחברה לקראת ביטול ההפרדה המבנית בקבוצה. המשמעות של ביטול ההפרדה המבנית היא תרומה של כמה עשרות מיליוני שקלים לרווחי החברה מידי שנה אך מדובר בהליך לא פשוט שזוכה להתנגדות מצד מבקר המדינה. ההחלטה המקדמית לביטול ההפרדה המבנית בבזק משפיעה גם על מניות בי קומיונקיישנס  ואינטרנט זהב .

קבוצת דלק  הודיעה היום כי היא רוכשת כ-13.2% ממניות חברת האנרגיה הבריטית פארו מידי חברת DANA Petroleum Limited תמורת 0.89 ליש"ט למניה או 43 מיליון ליש"ט (כ-200 מיליון שקל).

בזן  בלטה במסחר על רקע השריפה באחד ממתקניה בחיפה, מה שעלול להביא ללחץ רגולטורי על החברה להגביר את האבטחה במתקניה, נתון שיביא להוצאות כספיות לא מבוטלות על החברה. בשלב זה השריפה עדיין משתוללת, ולא ברור מה קורה ומה השפעתה על אזור חיפה.

טאואר   בפער שלילי של 1%, פרטנר  וסלקום  בפער שלילי של כ-0.5%. מנגד מזור רובוטיקה  בפער חיובי של כ-3%, כן פייט ביופרמה  בפער חיובי של כמעט 5% וביוליין  בפער של כ-3%.