מנהל מטה השיווק ושני ראשי אגפים פורשים מבנק הפועלים

אלי כהן, מירב ספקטרובסקי ששון וזיו בירון הודיעו על עזיבה ■ להחלטת חלקם תרם גם חוק שכר הבכירים שייכנס בשנה הבאה לתוקף

אלי כהן / צילום: סיון פרג'
אלי כהן / צילום: סיון פרג'

כמה מנהלים בכירים בבנק הפועלים הודיעו בימים האחרונים על עזיבה, ובחלק מהמקרים ככל הנראה הושפעה ההחלטה מחוק שכר הבכירים שייכנס בתחילת השנה הבאה לתוקפו. היום (א') הודיע אלי כהן, מנהל מטה שיווק שירות ואחריות חברתית, על כוונתו לסיים את תפקידו בעוד חודשים מספר. כהן (46) מכהן בתפקיד מזה כ-6 שנים, והוא עוזב על רקע תחושת מיצוי.

בבנק הפועלים, שנחשב הבנק בעל רמות השכר הגבוהות ביותר במערכת, החליטו בשבועות האחרונים לבצע אדפטציה של כל שכר כל המנהלים הבכירים לרמות השכר החדשות, מה שכלל ירידה של עשרות אחוזים בבונוסים הנהוגים בבנק.

לפני שהגיע לבנק הפועלים מילא כהן שורה של תפקידים בכירים במשק ביניהם סמנכ"ל המסחר באל על, הממונה על השכר באוצר ומנכ"ל משרד התיירות. בעת הצטרפותו לבנק הפועלים הקים בעבורו המנכ"ל דאז ציון קינן את מטה השיווק, וסיפח אליו תחומי אחריות וסמכויות מחלקים אחרים בבנק. כהן היה אחראי על תחום אסטרטגיות השיווק, הפרסום, השירות, הרגולציה והאחריות החברתית. הערכות הן כי ייתכן שמנכ"ל הבנק אריק פינטו יעדיף שוב לפזר את סמכויותיו בחטיבות השונות בבנק.

 

ל"גלובס" נודע כי גם מירב ספקטרובסקי ששון, ראש אגף בנקאות ישירה, וזיו בירון, ראש אגף ניהול ערך לקוח בחטיבה הקמעונאית, הודיעו כי בכוונתם לעזוב את הבנק.

ספקטורבסקי ששון נחשבת לדמות בכירה ודומיננטית בבנק. ב-14 השנים האחרונות מילאה שורה של תפקידים בבנק. בין היתר היא הקימה את מערך שירות הלקוחות, היתה מנהלת אגף פרסום שיווק ואסטרטגיה, והיתה אחראית על תחום הדיגיטל בבנק.

בירון הגיע לבנק הפועלים לפני כחמש שנים, ולפני כן כיהן בתפקידים בכירים בניו יורק ובלונדון ב-HSBC.

עד סוף השבוע יכולים מנהלי הבנקים להודיע על עזיבה, ובכך לדעת בוודאות שזכויות הפרישה שלהם לא ייפגעו. לפי הערכות, יש סיכוי סביר כי מנהלים נוספים יחליטו על עזיבה בימים הקרובים.

היום הודיע בנק הפועלים כי בנק ישראל אישר את מינויו של ערן לתפקיד יו"ר הבנק, והוא ייכנס לתפקידו בשבוע הבא.