טכנופלס מחפשת רוכש להחזקתה בחברת המחשוב קומפיולאב

במקביל נבחנת הנפקת קומפיולאב בנאסד"ק מימוש מכל סוג שהוא יניב בונוסים למנהלי טכנופלס

חברת ההחזקות בטכנולוגיה טכנופלס ונצ'רס, המחזיקה בכ-15% ממניות חברת המחשבים קומפיולאב, הודיעה כי התקשרה עם בנקאי השקעות כדי לבחון מכירת החזקתה בחברה הבת. קיומפיולאב פועלת בתחום המחשבים הזעירים ללא מאוורר. בעבר בחנה טכנופלס אפשרות של הנפקת קומפיולאב, ועל פי הדיווח של טכנופלס, תוכנית זו עוד לא ירדה מן הפרק, אולם מכירת ההחזקה בלבד נבחנת במקביל. קומפיולאב בוחנת הנפקה בנאסד"ק עוד מ-2014, אולם עד כה אפשרות זו לא יצאה לפועל.

קומפיולאב היא ההחזקה המהותית ביותר של טכנופלאס , שנסחרת היום בבורסה לפי שווי של 12.6 מיליון שקל בלבד, לאחר שירדה 24% מתחילת השנה. לפני כחצי שנה פרסמה טכנופלס מסמך לאסיפת בעלי המניות, ובו ציינה את הבונוסים שיקבלו מנהליה אם תמומש ההחזקה בקומפיולאב. בונוסים אלה רלוונטיים במקרה של מימוש מכל סוג.

מנכ"ל החברה, חן כץ, יקבל 1.85% מהתמורה שתקבל טכנופלס; סמנכ"לית הכספים נועה מצליח תקבל 0.4%; יו"ר החברה, יניר פרבר (חתנו של מנחם עינן, מבעלי המניות בטכנופלס), יקבל 1.5%; וסגן היו"ר, אייל רוזנטל, יקבל 1.25%.

לפני כמה חודשים פרסמה חברת אתו שוקי הון, בעלת מניות מיעוט (11.3%) בטכנופלס, מכתב טענות לחברה, ובין היתר טענות בנוגע לבונוס המתוכנן. בכל זאת, אושר הבונוס באסיפה. גורמים משוק ההון ציינו אז כי ייתכן שאתו ביקשה להתנגד במטרה ללחוץ על טכנופלס, או מי ממשקיעיה, לרכוש מאתו את מנותיה בטכנופלס. דבר כזה לא קרה, ואתו עדיין מחזיקה בחברה.

טכנופלס נמצאת בשליטת קרן אינפיניטי הוותיקה (20.3%); שלמה טיסר, בעלי חברת הנדל"ן וילאר (13.3%); ואי.אפ.ג'י השקעות של משפחת עינן (10.2%). קומפיולאב היא כאמור ההחזקה המהותית ביותר של החברה, ובה מיקדה החברה את רוב משאביה הניהוליים בשנים האחרונות.

החזקות נוספות של החברה הן חברת Sagarmatha, שבה היא מחזיקה 3.32%, העוסקת בהתאמה אישית של קמעונות באינטרנט, וחברת Tav-Tev, מתחום האסתטיקה הרפואית, שבה היא מחזיקה 12.18%.